2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شمارش معکوس بازگشایی تفارس

شمارش معکوس بازگشایی تفارس

براساس اطلاعیه فرابورس شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با نماد معاملاتی تفارس دیروز سه شنبه 23 اسفند در فهرست اوراق بهادار بازار پایه فرابورس درج گردید.

عشقی نژاد، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت تامین سرمایه خلیج فارس به عنوان اولین تامین سرمایه صنعتی ایران در روز هشتم آبان ۱۴۰۰ که پذیره‌نویسی آن با نماد تفارس انجام و با استقبال قابل توجه فعالین بازار سرمایه روبرو شد، علاوه بر تامین مالی پروژه های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از طریق بازار سرمایه آماده ارائه خدمات به سایر صنایع نیز می باشد.

با توجه به درج نماد تفارس در بازار فرابورس، شمارش معکوس بازگشایی این نماد ایجاد شده است.

معرفی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس

شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در 4 اسفند 1400 به صورت شرکت سهامی عام و با سرمایه 5000 میلیارد ریالی تاسیس شده و در 15 اسفند 1400 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید.

شرکت تامین سرمایه نهاد مالی است که به تامین مالی شرکت ها و دولت ها در تامین مالی از طریق بازار اولیه کمک می‌کند. هدف شرکت کمک به شرکت ها برای تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار مالکانه و بدهی و همچنین ارائه خدمات مدیریت دارایی در قالب سبد های سرمایه گذاری اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری است.

موضوع اصلی فعالیت های این شرکت پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه در حد امکانات مالی خود یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهاد های مشابه و یا اشخاص حقوقی واجد شرایط  می‌باشد.

  • نام شرکت: تامین سرمایه خلیج فارس
  • نماد: تفارس
  • گروه: فعالیت های کمکی به نهاد های مالی واسط

سهامداران شرکت تامین سرمایه خلیج فارس

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری مدیران اقتصاد، پتروشیمی هرمز خلیج فارس، صنایع پلیمر گچساران، پتروشیمی ابن سینای اندیمشک و سایر از سهامداران شرکت تامین سرمایه خلیج فارس می‌باشند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 45 درصد سهم مالکیت بزرگترین سهامدار شرکت تامین سرمایه خلیج فارس می‌باشد.

ارزش گذاری شرکت تامین سرمایه خلیج فارس

ارزش گذاری شرکت براساس مدل های جریان نقدی آزاد شرکت، مدل تنزیل سود تقسیمی و مدل نسبی P/E صورت گرفته است. درصد سود تقسیمی برای دو سال 1401 و 1402 معدال 10 درصد و 50 درصد و برای سال های بعد از آن معادل 70 درصد در نظر گرفته شده است.

ارزش کل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس 18،259،688 میلیون ریال و ارزش ذاتی هر سهم از نماد تفارس 3652 ریال می‌باشد.

بیشتر بخوانید

آیا پذیره نویسی همان عرضه اولیه است؟

پیش بینی صورت سود و زیان

براساس اطلاعات ارائه شده در فایل ارزشگذاری این شرکت، صورت عملکرد مقایسه ای تامین سرمایه خلیج فارس طی سال های 1401 تا 1405  طبق جدول زیر قابل مشاهده است.

انتظار می‌رود تامین سرمایه خلیج فارس در سال مالی 1402 سرمایه 10 میلیون ریالی در اختیار داشته باشد. همچنین روند افزایش اندوخته قانونی شرکت در سال 1405 با رسیدن به مقدار یک دهم سرمایه متوقف شود.

برای دسترسی به جزئیات ارزش گذاری و فرضیات به کار رفته در آن به فایل ارزش گذاری شرکت که توسط فرابورس ایران منتشر شده مراجعه کنید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *