2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شفافیت بورس کالا دست مافیای خودرو را قطع می‌کند

شفافیت بورس کالا دست مافیای خودرو را قطع می‌کند

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از سایت ارزی (Arzee)؛ حسین بامیری، نماینده مردم لردگان (استان چهارمحال و بختیاری) در مورد عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: ورود خودرو به بورس، شیوه موفقی برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضای خودرو در کشور بود؛ چراکه با حذف قیمت‌گذاری دستوری به مرور واسطه‌ها و دلالان از چرخه خرید و فروش حذف می‌شوند و خودرو با قیمت واقعی و متعادلی به دست مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم و امیدوارم این اقدام مهم به دلیل شفافیت و رقابت، دست مافیای خودرو را در این حوزه قطع کند و بتواند به ارتقای کیفیت صنعت خودرو در کشور که مطالبه مردم و مجلس است، کمک کند.

بامیری عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: این نوع عرضه زمینه‌ای مثبت برای ایجاد رقابت در معاملات خودرو است؛ زیرا با کشف ارزش واقعی قیمت، بازار ساماندهی می‌شود و ابهامات و اشکالات این حوزه به حداقل می‌رسد.

نماینده مردم لردگان (استان چهارمحال و بختیاری) تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با مصوباتی مقرر کرد که سال آینده همه خودروها در چارچوب قانون در بورس عرضه شوند و از این طریق بتوان به شفافیت معاملات این حوزه و سیاست‌گذاری دقیق‌تر کمک بیشتری شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس از هر اقدامی که به ارتقا صنعت استراتژیک خودرو در کشور کمک کند حمایت خواهند کرد و این مطالبه جدی مجلس است.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *