2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سهامداران شستا بخوانند: چرا نماد شستا بازگشایی نمی شود؟

سهامداران شستا بخوانند: چرا نماد شستا بازگشایی نمی شود؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از رادیو سهام،

شستا پس از بسته شدن به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت از فروش سهام، تا امروز بسته ماند و امروز خبر از تعیین بازارگردان داده است.

به گزارش رادیو سهام، در اصلاحات شهریورماه بازار، سهام شستا یکی از سهم هایی بود که با ریزش ها و صف فروش های شدیدی همراه شد؛ کاهش قیمت شستا از  22 مردادماه آغاز شد، قیمت هر سهم این شرکت از 5878 تومان تا تاریخ 16 شهریور به 3714 تومان رسید و پس از افت 40 درصدی نماد شستا تا به امروز بسته شد.

شستا در تاریخ 16 شهریور پس از افشای اطلاعات با اهمیت از فروش سهام  وبملت به پتروشیمی فن آوران خبر داد که از محل این فروش 845 میلیارد تومان سود شناسایی کرد.

در این زمان شستا اعلام کرد که تصمیم دارد مجمع سالیانه خود را تشکیل دهد و طبق قانون بورس اوراق بهادار شرکت های بورسی باید قبل از تشکیل مجمع، بازگشایی شده و کشف قیمت شوند و پس از آن می توانند به مجمع بروند اما شستا برای بازگشایی باید بازارگردان خود را مشخص می کرد و به دلیل نامشخص بودن بازارگردان این سهام، همچنان بسته ماند و شبهاتی که در این میان به وجود آمده بود باعث شد تا علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس، پیش از برگزاری مجمع بازگشایی نشود.

در نهایت شرکت تامین سرمایه تامین اجتماعی از تشکیل صندوق بازارگردانی به مدیریت صبا تامین خبر داد؛ هم‌چنین شستا اعلام کرد، در نظر دارد در صورت موافقت بورس، برروی نماد سایر هلدینگ‌های خود نیز نسبت به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی اقدام نماید.

تشکیل صندوق بازارگردانی شستا به منظور حمایت از سهام تمامی نمادهای زیرمجموعه صورت پذیرفت.

براساس اعلام روابط عمومی شستا، این هلدینگ تاکنون 3 هزار میلیارد تومان سهام در جهت حمایت از بازار خریداری کرده‌ است.

حال باید منتظر اعلام زمان بازگشایی این سهم باشیم. سهامداران این شرکت امیدوارند تا بازارگردان این شرکت بتواند همانند بازارگردان «خودرو» خوب عمل کرده و صف فروش این سهم را جمع کند تا پس از 20 روز بسته بودن وضعیت نماد به حالت متعادل برسد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *