1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سقوط ۸۷ درصدی بیت کوین در بایننس آمریکا؛ دلیل این سقوط چه بود؟

سقوط ۸۷ درصدی بیت کوین در بایننس آمریکا؛ دلیل این سقوط چه بود؟

سقوط ۸۷ درصدی بیت کوین در بایننس آمریکا؛ دلیل این سقوط چه بود؟

روز پنجشنبه قیمت بیت کوین در بخش آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) سقوطی ۸۷ درصدی را تجربه کرد و به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار رسید. مقامات بایننس گفته‌اند دلیل این اتفاق بروز نقص فنی در الگوریتم معاملات یکی از سرمایه‌گذاران نهادی بوده است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، بایننس اعلام کرده است سقوط وحشتناک ارزش بیت کوین در بخش آمریکایی این صرافی، که قیمت را برای چند ثانیه از ۶۵,۰۰۰ دلار به ۸,۷۰۰ دلار رساند، به‌دلیل بروز نقص فنی در الگوریتم معاملات بوده است.

پلتفرم‌های معاملاتی مطرح دیگری مانند کوین بیس، کراکن (Kraken) و اف‌تی‌ایکس (FTX) هم وضعیت مشابهی را تجربه کردند و قیمت بیت کوین در بازار این صرافی‌ها برای مدت کوتاهی از رقم واقعی‌شان پایین‌تر آمد. در صرافی کراکن قیمت به نزدیکی ۵۴,۰۰۰ دلار رسید و در کوین بیس حدود ۱,۰۰۰ دلار پایین‌تر آمد.

سقوط ۸۷ درصدی بیت کوین در بایننس آمریکا؛ دلیل این سقوط چه بود؟

در برخی از صرافی از جمله بخش آمریکایی بایننس و اف‌تی‌ایکس، قیمت اتریوم هم سقوطی ۵۰ درصدی را تجربه کرد و در حالی که به تازگی از ۴,۰۰۰ دلار عبور کرده بود، برای مدت کوتاهی به نزدیکی ۲,۰۰۰ دلار رسید.

این اتفاق در حالی رخ داد که چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، پیش از آن در توییتر خود گفته بود که انتظار دارد در ماه‌های آینده بازار ارزهای دیجیتال «نوسانات شدیدی» را تجربه کند.

با اینکه سقوط‌های این چنینی هر از گاهی اتفاق می‌افتد، سقوط ۸۷ درصدی قیمت بیت کوین در بخش آمریکایی بایننس آن‌قدر عجیب بود که توجه عده‌ زیادی را به خود جلب کرد.

کمی پس از این اتفاق، بایننس گزارشی را برای بلومبرگ ارسال کرد و دلیل سقوط سریع قیمت بیت کوین در پلتفرم خود را توضیح داد.

بایننس ضمن اشاره به این موضوع که سقوط روز پنجشنبه به‌دلیل بروز نقص فنی در الگوریتم معاملات بوده است، گفت:

یکی از معامله‌گران نهادی به ما اعلام کرد که در الگوریتم معاملاتی‌شان با نقص فنی مواجه شده‌اند و به نظر می‌رسد که همین موضوع باعث افزایش فشار فروش شده است. همچنان پیگیر این اتفاق هستیم اما آن‌طور که این معامله‌گر نهادی گفته است، آنها اکنون مشکل فنی را حل کرده‌اند و ظاهراً ایراد برطرف شده است.

هنوز مشخص نیست که صرافی‌های نام‌برده‌شده تحت‌تأثیر این اتفاق متحمل ضرر شده‌اند یا خیر، با این حال سقوط‌های این چنینی می‌تواند به کاربرانی که از اهرم‌های معاملاتی استفاده می‌کنند آسیب برساند و موقعیت‌های معاملاتی آنها را در یک چشم‌به‌هم‌زدن لیکویید کند.

صرافی بیت استمپ (Bitstamp) هم چند هفته پیش وضعیت مشابهی را تجربه کرد و یک سفارش فروش بزرگ ۲۱۰ بیت کوینی باعث شد تا قیمت در بازار این صرافی سقوطی چندهزار دلاری را تجربه کند.

گفتنی است که در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۶۰,۹۴۰ دلار معامله می‌شود و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *