1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سقوط اونس طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار

سقوط اونس طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار

قیمت طلا پس از ریزش سنگین شب گذشته، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی اندکی بهبود یافت اما همچنان نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه و نیم گذشته قرار دارد.

سقوط اونس طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار

به گزارش سایت ارزی (Arzee)، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۸۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۲۶ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۵ درصد کاهش، در ۱۷۷۲ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

در مجموع بهای معاملات طلا از حدود یک هفته پیش، نزدیک ۷۰ دلار معادل ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: عقب نشینی بازده اوراق قرضه بلندمدت آمریکا از رکورد بالایی که اوایل هفته جاری ثبت کرده بودند، در معاملات روز جاری از قیمت طلا پشتیبانی کرد. همچنین به نظر می رسد خریداران در قیمتهای پایین، از تعطیلات سال نوی چینی بازگشته اند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا نشان داد مقامات بانک مرکزی همچنان آماده ادامه سیاست پولی آسان باری کمک به اقتصاد آسیب دیده از پیامدهای شیوع پاندمی هستند.

سرمایه گذاران تحولات مربوط به بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری که از سوی دولت بایدن پیشنهاد شده است را دنبال می کنند. تورم ناشی از اجرای برنامه های محرک مالی، قیمت طلا را تقویت می کند اما از سوی دیگر بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد که به نوبه خود هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۷ دلار و ۳۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۲ درصد صعود کرد و به ۱۲۸۰ دلار و ۵۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۳۸۷ دلار و ۹۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *