2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سفر رئیس جمهور به چین چه دستاوردهای اقتصادی به همراه خواهد داشت؟

سفر رئیس جمهور به چین چه دستاوردهای اقتصادی به همراه خواهد داشت؟

سفر رئیس جمهور به چین چه دستاوردهای اقتصادی به همراه خواهد داشت؟

ناصر عاشوری، کارشناس اقتصادی و نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه، سفر رئیس جمهور به همراه مقامات بلندپایه به کشور چین می‌تواند دستاوردهای مهم اقتصادی به همراه داشته باشد، به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: از این سفر می‌توان انتظار رشد اقتصادی بالایی داشت و هیات ایرانی باید در قراردادها، موافقت‌نامه‌ها و مباحث تجاری، منافع اقتصادی کشور را بیش از پیش در نظر بگیرند.

وی در ادامه به موضوع فروش نفت به چین اشاره‌ کرد و افزود: به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن منافع کشور و موافقت‌نامه‌هایی که می‌توان در این سفر منعقد کرد، سهم ایران را در فروش نفت به چین افزایش داد.

عاشوری عنوان کرد: اگر توسعه مبادلات تجاری ایران با کشور چین با هدف افزایش خالص تجاری ایران اتفاق بیفتد، ایران می‌تواند یکی از کشورهای صادرکننده به چین در زمینه‌های مختلف باشد و با افزایش مبادلات تجاری و ارزی دو کشور، شاهد اتفاقات خوب تجاری در کشور خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: کاهش شدید تحریم‌ها به دنبال افزایش مبادلات تجاری از دیگر دستاوردهایی است که این سفر می‌تواند به ارمغان داشته باشد.

وی ادامه داد: این سفر از جنبه دیگر نیز از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ به این صورت که بسیاری از گِره‌های بانکی را حل خواهد کرد و شاهد گشایش‌های ارزی و متعادل شدن قیمت دلار خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: هیات ایرانی باید به دنبال راهکارهایی به منظور افزایش فروش نفت، گره گشایی مباحث بانکی و کاهش تحریم‌ها باشند.

به گفته عاشوری؛ تحریم یک فاز بین المللی است که متاسفانه اقتصاد کشور را قفل کرده است؛ بنابراین با در نظر گرفتن مذاکرات خوب و مثبت از سوی دو کشور می‌توان امیدوار بود سایه سنگین تحریم را از سر کشور برداشته شود؛ چرا که فضای تحریم اقتصاد را در تنگنای شدید قرار داده است. بنابراین؛ افزایش فروش نفت، روان‌سازی تجاری و فعالیت تجاری و بازرگانی بخش خصوصی بیش از گذشته از جمله دستاوردهای مهم این سفر اقتصادی می‌تواند باشد.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید