تجارت نیوز/ کارشناسان معتقد هستند اگر بیت‌کوین محدوده ۵۵ هزار دلار را از دست بدهد امکان ریزش این ارز به زیر ۵۰ هزار دلار زیاد می‌شود.

بعد از اینکه بیت‌کوین سقف تاریخی خود را شکست و به ۶۴ هزار دلار رسید بازار کریپتوکارنسی وارد فاز اصلاحی شد و تا محدوده ۵۰ هزار دلار ریزش کرد. بیت‌کوین دوباره تا محدوده ۶۰ هزار دلار بالا رفت اما دیگر توان صعود نداشت.

حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با احتمال روند نزولی بیت‌کوین گفت بود: اگر امروز بیت‌کوین به زیر ۵۵ هزار دلار برسد پتانسیل حرکت به زیر عدد ۵۰ هزار دلار را دارد. بیت‌کوین یک محدوده حمایتی قوی بین ۴۴ تا ۴۸ هزار دلار دارد که فکر نمی‌کنم از این محدوده پایین‌تر بیاید.

اما تفاوت بازار امروز این است که بر خلاف روند نزولی بیت‌کوین، برخی از آلت‌کوین‌ها مانند اتریوم روندی صعودی دارند.

همچنین امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با بیت‌کوین گفت: محدوده ۶۰ هزار دلار یک مقاومت جدی برای بیت‌کوین است و باید ببینیم قدرت بازار برای شکست این مقاومت چقدر است. تا زمانی که بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار نرسد یعنی روند طولانی‌مدت این ارز صعود است.

ریسک‌ بازار
اخبار فاندامنتال به نفع بازار رمزارزهاست اما دولت‌ها نسبت به این بازار جبهه دارند و حتی در ترکیه و هند خرید و فروش ارزهای دیجیتال ممنوع شده است. اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند دولت‌ها هم نمی‌توانند جلوی این ارزها را بگیرند و فقط مقابله با آنها باعث می‌شود شتاب رشد این ارزها گرفته شود.

حسین شیبانی، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی عقیده دارد اگر شایعات در مورد تهدیدات نهادهای آمریکایی درست باشد و این نهاد بخواهد این تهدیدها را عملی کند بازار کریپتو دچار هیجان منفی می‌شود و می‌تواند باعث جو منفی در این بازار شود. به عقیده او فعلا بزرگ‌ترین تهدید علیه رمزارزها این است که وزارت خزانه‌داری آمریکا شایعاتی را که در مورد تهدیدهای علیه بیت‌کوین مطرح شده را عملی کند.

در پایان باید گفت ریسک بازار رمزارزها بسیار زیاد شده است و در همین رابطه امیرحسین نام‌آور در توصیه‌ای به فعالان بازار کریپتو گفت: فعالان این بازار باید برای خود حد ضرر تعیین کنند و در شرایطی که ریسک بازار بالا رفته است حد ضرر می‌تواند از زیان فعالان این بازار جلوگیری کند. حد ضرر می‌کند یک واحد پایین‌تر از محدوده حمایتی باشد.