1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رکود بورس عمیق نیست / تعادل در بازار سرمایه پس از اتمام فصل مجامع

رکود بورس عمیق نیست / تعادل در بازار سرمایه پس از اتمام فصل مجامع

رکود بورس عمیق نیست / تعادل در بازار سرمایه پس از اتمام فصل مجامع

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین به بررسی روند معاملات امروز پرداخت و گفت: تعطیلی فردا (27تیرماه)، تاثیر چندانی بر بازار سرمایه ندارد و هفته جاری، بورس کم‌جان‌تر است. زیرا مجمع بسیاری از نمادها برگزار خواهد شد و ارزش معاملات بازار به صورت ناخودآگاه کاهش می‌یابد.

پورکار افزود: پیش‌بینی من برای هفته جاری، بازاری متعادل رو به روند نزولی است و باید دید انتشار گزارشات سه ماهه که در کدال منتشر خواهد شد، بازار سرمایه را به چه سمت و سویی خواهد کشاند.

وی تصریح کرد: موضوع روند نزولی در بازار کامودیتی‌ها همچنان بر صنایع فلزی و پتروشیمی‌ بازار سهام، اثرگذاری منفی دارد. اما در همین پتروشیمی‌ها، برخی از کامودیتی‌ها هستند که انرژی محور محسوب می‌شوند و عملکرد بدی به تبع افت بازارهای جهانی ندارند. درخصوص این موضوع میتوان اوره را مثال زد. برای مثال، گزارش سه ماهه خراسان، تاثیر مثبتی را برجای گذاشت و عملکرد بدی نبود. به همین دلیل، انتظار می‌رود که اوره‌سازان که در گروه پتروشیمی‌ها قرار دارند، روند متعادل‌تری را طی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: من فکر می‌کنم که رکود بازار، عمق زیادی ندارد. اما نکته‌ قابل توجه این است که در حال حاضر، شاخص یک میلیون و 450هزار واحد برای بازار سرمایه بسیار مهم است. تحلیل من است که پس از فصل مجامع، تعادل را در بازار خواهیم داد و فکر می‌کنم که ریزش شاخص مانند دوره‌های سال گذشته نیست. زیرا P به E بازار، عدد خوبی است و انتشار گزارشات سه ماهه می‌تواند این عدد را کم کند و فصل مجامع و تقسیم سود نیز، این عدد را کاهش می‌دهد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *