2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

روزهای سرخی بورس به پایان رسید؟

روزهای سرخی بورس به پایان رسید؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت ارزی (Arzee)، زهرا دفتری ؛با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در سال پیش رو، گفت: با توجه به واقعیت بازار سرمایه و بدون توجه به فاکتورهای فرابازار از جمله مسائل سیاسی، بین‌المللی و … اکنون بازار سرمایه در شرایط بسیار ایده‌آلی برای حضور سرمایه‌گذاران است.

وی از ریزش قیمت تقریبا اکثر سهم‌ها طی دو سال اخیر یاد کرد و افزود: در حال حاضر قیمت اکثر سهم‌ها در کف است و هیچ ریسکی برای سرمایه‌گذاری در آنها وجود ندارد.

مدیر سبدگردان هدف کرمانشاه معتقد است، قیمت سهم‌ها طی دو سال اخیر آنقدر افت داشته که اکنون دیگر ریسکی برای ریزش و کاهش قیمت آنها وجود ندارد و همین امر ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را حداقل کرده است.

دفتری ضمن مقایسه بازار سرمایه با سایر بازارهای مالی مانند مسکن، طلا، ارز و … که طی سال‌های اخیر بسیار رشد داشتند و در قیمت فعلی هم چسبندگی دارند، تاکید کرد: برخی از این بازارها هم اکنون دچار حباب قیمتی هستند و ریسک آنها برای سرمایه‌گذاری زیاد است.

وی معتقد است مجموع این موارد باعث شده اکنون بورس بازاری جذاب برای سرمایه‌گذاران باشد.

مدیر اسبق بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ارزبابی اش از وضعیت بازار سرمایه امسال نیز پیش‌بینی کرد حداقل در نیمه اول امسال بورس شرایطی متعادل روبه بالا و تقریبا صعودی داشته باشد.

 دفتری گفت: هم اکنون نیز این روند مثبت تا حدودی آغاز شده، اما نباید انتظار رشد آنچنانی را فعلا از بازار داشته باشیم.

وی از تاثیر سایر عواملی که می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار بدهد نیز یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این عوامل نتیجه جنگ بین روسیه و اکراین است که چون به ما هم نزدیک است احتمالا بر بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود، زیرا این تنش بر قیمت بسیاری از موارد مانند نفت، مواد غذایی، مواد اولیه، فلزات و … اثر داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه نتیجه مذاکرات برجام را نیز بر بازار سرمایه بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: گروه‌های بانکی، خودرویی و… قطعا از این موضوع بسیار اثر می‌پذیرند، زیرا تحریم‌ها این گروه‌ها را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

دفتری گفت: از سوی دیگر به نتیجه نرسیدن مذاکرات تبعات منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

منبع:
سایت ارزی (Arzee)

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *