تسنیم/  طبق گفته یکی از مقامات آمریکا، اگر پشتوانه ارزهای دیجیتال مخصوصا ارز دیجیتال چین دلار باشد، تأثیری بر سلطه آن به عنوان ارز برتر دنیا نخواهد گذاشت.

به گزارش رویترز طبق گفته یکی از مقامات ارشد کمیسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا در روز پنجشنبه، طرح چین برای انتشار یوان دیجیتال باعث سقوط دلار آمریکا نمی‌شود چون انتشار این به اصطلاح پول‌های با ثبات با پشتوانه دلار انجام میشود.

 بزرگترین بانکهای مرکزی دنیا از جمله بانک مرکزی چین و فدرال رزرو آمریکا در حال کار بر روی انتشار یک پول دیجیتال هستند و هدفشان از این کار بهبود سیستم‌های پرداخت و جلوگیری از افزایش ارزهای مجازی است.

طرح بانک مرکزی چین برای انتشار  یوان دیجیتال در تلاش برای بین‌المللی کردن یوان، بسیار جلوتر از طرح‌های مشابه در سایر اقتصادهای بزرگ دنیاست.

 

 به این ترتیب برخی تحلیلگران نگرانند سرعت بالاتر سومین اقتصاد بزرگ دنیا در انتشار یوان دیجیتال باعث کاهش سلطه دلار در دنیا شود.

 ولی هستر پیرس، یک افسر جمهوریخواه در کمیسیون اوراق بهادار و ارز آمریکا اعلام کرد افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال که به طور خصوصی و عموماً با پشتوانه دلار منتشر می‌شوند، همچنان موقعیت ارز آمریکا را حفظ خواهد کرد.

 وی گفت اگر پشتوانه این ارزهای دیجیتال دلار باشد، می‌تواند همچنان ارز برتر دنیا باقی بماند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه گفت طرح‌های چین برای انتشار یوان دیجیتال باعث تسریع روند انتشار دلار دیجیتال نمی‌شود و تاکید کرد هدف اولیه تسریع ورود به بازار نیست بلکه جلوگیری از بروز اشتباه در دیجیتالی کردن دلار است.