1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

«رمزارز ملی» با پشتوانه مشخص و به‌شکل آزمایشی اجرا شود

«رمزارز ملی» با پشتوانه مشخص و به‌شکل آزمایشی اجرا شود

«رمزارز ملی» با پشتوانه مشخص و به‌شکل آزمایشی اجرا شود

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است مجلس مخالفتی با اجرای آزمایشی طرح ارز دیجیتال ملی ندارد. او معتقد است ارز دیجیتال ملی ایران باید پشتوانه‌ای مانند نفت داشته باشد.

به گزارش سایت ارزی (Arzee) و به نقل از سایت ارزی (Arzee)، سلیمی درباره راه‌اندازی احتمالی ارز دیجیتال ملی از سوی بانک مرکزی، گفته است:

بحث راه‌اندازی رمزارز ملی هنوز به‌شکل طرح در مجلس مطرح نشده است و در کل ایده این موضوع را رئیس‌کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده‌اند و این استدلال را کردند که هم‌اکنون رمزارزها در جهان در حال رشد هستند و مردم دنیا به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

او افزود:

با توجه به اینکه رمزارز ملی هنوز قانون مشخصی ندارد و حمایتی از رمزارزها نمی‌شود معتقدیم [باید] رمزارز ملی را با سازوکارهای مشخص و با پشتوانه نفت و… تعریف کنیم و به‌شکل آزمایشی آن را در کشور اجرا کنیم. اگر اجرای طرح رمزارز ملی موفق بود می‌توانیم این ایده را تقویت کنیم و توسعه دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است:

فعلاً بحث رمزارز ملی در کمیسیون اقتصادی توسط رئیس‌کل بانک مرکزی مطرح شده است که این کمیسیون ماه آینده بررسی‌های لازم را در‌این‌باره انجام خواهد داد و راهکارهای لازم برای اجرای آن را ارائه می‌دهد.

سلیمی در پایان گفت:

اگر از ظرفیت‌های داخلی بهتر استفاده کنیم می‌توانیم نسخه بومی رمزارزها را به مردم ارائه دهیم تا آنان بتوانند در یک جای مطمئن، قانونمند و با پشتوانه سرمایه‌گذاری کنند. وقتی پشتوانه نفت را داشته باشد سود اقتصادی هم به‌دنبال دارد و اگر موضوع رمز ارز ملی به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند. 

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *