1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رانندگان تپسی، سهامدار اولین استارت‌آپ بورسی می‌شوند

رانندگان تپسی، سهامدار اولین استارت‌آپ بورسی می‌شوند

رانندگان تپسی، سهامدار اولین استارت‌آپ بورسی می‌شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، با ورود تپسی به بورس، مدیران این شرکت وعده داده بودند که در آینده از جمله کارهایی که انجام خواهند داد فراهم کردن شرایط برای در اختیار گذاشتن سهام این شرکت به سفیران خود خواهد بود.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی به بررسی شرایط جاری تپسی و مسیر پیش‌روی آن در سال آینده پرداخت و به بورسان گفت: خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی‌ها و قول‌هایی که داده شده بود، شرکت تپسی روند خوبی را در پیش گرفته و طی 9 ماهه سال جاری اتفاقات مالی خوبی را تجربه کرده است؛ به طوری که فروش 416 میلیارد تومانی و سوددهی حدود 40 میلیارد تومانی را تجربه کردیم.

وی عنوان کرد: شرکت تپسی با گسترش جغرافیایی در سال جاری مواجه بوده به طوری که سال گذشته تنها در 16 شهر فعالیت داشتیم که این رقم در حال حاضر 2 برابر شده و به 33 شهر رسیده است.

منشی‌پور عنوان کرد: تپسی در هفته، ماه، فصل و سال، برای بالانس کردن عرضه و تقاضای خود، در قالب طرح‌های تشویقی، میزان قابل توجهی سوبسیدهای مختلف به رانندگان خود پرداخت می‌کند و هدف این است که درخواست‌ها در ساعت‌های پیک و روزهای شلوغ روی زمین نمانده و مسافران بتوانند از سرویس تپسی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تپسی گفت: برای اینکه رانندگان ما بتوانند سهامدار تپسی شوند در قدم اول باید محدودیت معامله سهامدار حرفه‌ای از روی تپسی برداشته می‌شد که خوشبختانه این محدودیت حدود یک ماه پیش برداشته شد و با این کار می‌توانیم قولی که به رانندگان خود داده بودیم یعنی واگذاری سهام به آن‌ها را عملی کنیم.

وی در توضیح این موضوع، اعلام کرد که اولین قدم برای اجرای این وعده برداشته شده و به زودی رانندگان تپسی دیگر سفیران این شرکت نیستند و به سهامداران این تاکسی اینترنتی تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل تپسی تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم بخش عمده‌ای از طرح‌ها را در قالب سهام یا کمک هزینه خرید سهام به رانندگان پرداخت کنیم و خود آن‌ها چیزی از جیب خود پرداخت نکنند که در مجموع این یک اتفاق خوبی از نظر کسب‌وکاری است، چرا که نخست شرکت‌های دیگر چنین قابلیتی را ندارند و از سمت دیگر باعث چسبندگی معناداری در سفیران ما نسبت به شرکت ایجاد می‌شود، چرا که از این به بعد راننده تنها سفیر تپسی نیست، بلکه سهامدار آن هم هست. تجربه این اتفاق مهم در برخی شرکت‌های آمریکای جنوبی بسیار موفق بوده است.

وی اعلام کرد که جزئیات بیشتری از واگذاری سهام به زودی منتشر خواهد شد، اما واگذاری سهام به سفیران تپسی در شکل طرح‌هایی مانند طرح‌های تشویقی خواهد بود.

منشی‌پور تاکید می‌کند که این طرح هنوز راه‌اندازی نشده و به زودی از مرحله اول آن رونمایی خواهد شد و رانندگان براساس حداکثر و حداقل فعالیت و سرویسی که در تپسی دارند، سهام دریافت می‌کنند.

مدیرعامل تپسی باور دارد که رانندگان بدنه اصلی این تجارت را تشکیل می‌دهند و تکنولوژی به کار رفته در پشت تپسی بدون رانندگان آن امکان سرویس‌دهی ندارد.

وی تاکید کرد که رانندگان این شرکت باید با در اختیار گرفتن سهم این شرکت در آن ذینفع باشند و شرکت را متعلق به خود بدانند.

منشی‌پور خاطرنشان کرد: شرکت تپسی در سطح کلان از بالا رفتن قیمت منفعت نمی‌برد و هر چه قیمت متعادل‌تر و پایین‌تر باشد حجم بیشتری از حمل و نقل شهری را می‌تواند پوشش دهد.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *