1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

داده‌های تازه: حجم خرید بیت کوین در کف‌های قیمتی از ۲ سال گذشته بی‌سابقه است

داده‌های تازه: حجم خرید بیت کوین در کف‌های قیمتی از ۲ سال گذشته بی‌سابقه است

داده‌های تازه: حجم خرید بیت کوین در کف‌های قیمتی از ۲ سال گذشته بی‌سابقه است

داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد بازار با سرعت قابل‌توجهی در حال انباشت بیت کوین هستند. آخرین باری که این دسته از سرمایه‌گذاران با این شدت در کف‌های قیمتی خرید می‌کردند، مربوط به سقوط پس از همه‌گیری کرونا است.

به گزارش دیلی‌ هودل، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، فعالیت معامله‌گران خرد بیت کوین را بررسی کرده و متوجه چیزی شده است که به‌‌گفته خودش از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ویلی وو نموداری را با ۹۲۳,۱۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر به اشتراک گذاشته که در آن حجم انباشت بیت کوین‌ سرمایه‌گذاران خرد نمایش داده شده است.

طبق نمودار این تحلیل‌گر، معامله‌گران خرد که سرمایه کمی در اختیار دارند، با همان سرعتی که در دوران سقوط بازار پس از همه‌گیری کرونا بیت کوین انباشت می‌کردند، در جریان ریزش اخیر هم مشغول خرید واحدهای جدید هستند.

ویلی وو در این‌ باره نوشته است:

آخرین باری که سرمایه‌گذاران خرد با این شدت در کف‌های قیمتی خرید می‌کردند، مربوط به سقوط پس از همه‌گیری کرونا است. احتمالاً چیز خاصی نیست!

داده‌های تازه: حجم خرید بیت کوین در کف‌های قیمتی از ۲ سال پیش بی‌سابقه بوده است

وو همچنین نموداری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هولدرهای بیت کوین یا سرمایه‌گذارانی که تاکنون علاقه زیادی به فروش نشان نداده‌اند، در گذشته چگونه در کف‌های قیمتی اقدام به خرید کرده‌اند و اکنون چه رفتاری از خود نشان می‌دهند.

این تحلیل‌گر گفته است:

خرید در کف‌های قیمتی مشهود است و رشد حجم معاملات آنی در داده‌های درون‌زنجیره‌ای دیده می‌شود. این اتفاق افتاده و طبیعی است؛ اما از همه مهم‌تر اینکه هنوز هیچ نشانه‌ای از افزایش فشار فروش دیده نمی‌شود. همچنین باید به این نکته هم توجه داشت که موقعیت‌های معاملاتی لانگ از مدت‌ها قبل بسته [یا لیکویید] شده‌اند.

داده‌های تازه: حجم خرید بیت کوین در کف‌های قیمتی از ۲ سال پیش بی‌سابقه بوده است

این تحلیل‌گر داده‌های درون‌زنجیره‌ای معتقد است وقتی میزان انباشت هولدرهای بلندمدت بیت کوین به اوج خود می‌رسد، قیمت تمایل دارد روند صعودی جدید را آغاز کند که به هولدرهای بلندمدت اجازه می‌دهد تا بیت کوین خود را در اختیار سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تازه‌وارد قرار دهند.

طبق داده‌هایی که وو به اشتراک گذاشته است، تعداد افرادی که بیت کوین را به‌صورت بلندمدت نگهداری می‌کنند، در چند هفته گذشته به اوج خود رسیده است.

وو در توییتر نوشته است:

تعداد افرادی که بیت کوین را به‌صورت بلندمدت نگهداری می‌کنند در اوج است و بنابراین به‌‌طور کلی وقتی در چنین شرایطی هستیم، به‌معنای اوج‌گیری انباشت است. این افراد در جریان رشد قیمت‌ها تمایل به فروش دارند. همان طور که مشاهده کردید، در جریان آخرین جهش قیمت بیت کوین که از اکتبر (مهر) سال گذشته آغاز شد، هولدرهای کوتاه‌مدت و به‌طور کلی سرمایه‌گذاران ضعیف‌تر، واحدهای خود را نفروختند. اکنون در وضعیتی هستیم که آنها در حال فروش هستند، یعنی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت اقدام به ذخیره سود [و خروج از بازار] کرده‌اند.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ درصد رشد داشته و در ۳۰ روز گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر هم هر واحد از این ارز دیجیتال با قیمتی حدود ۴۸,۴۷۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *