2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

داده‌های آن‌چین: قیمت بیت کوین به سمت یک اوج جدید در حرکت است

داده‌های آن‌چین: قیمت بیت کوین به سمت یک اوج جدید در حرکت است

بررسی شاخص‌های مختلف عملکرد قیمت در پلتفرم گلس‌نود نشان می‌دهد که روند قیمت بیت کوین در چرخه هاوینگ کنونی، به‌دقت در حال تکرار الگوی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ است.

روند قیمت بیت کوین شباهت زیادی به چرخه‌های هاوینگ پیشین دارد

به گزارش کوین تلگراف، پس از رشد بیش از ۸۰درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ و رسیدن به کف ۱۵٬۶۰۰ دلاری در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)، تحلیلگران آن‌چین، اکنون به بررسی نقش هاوینگ سال آینده پرداخته‌اند.

رویداد هاوینگ پیش‌رو با کاهش پاداش استخراج هر بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین، مانند رویدادهای قبلی میزان عرضه بیت کوین را کاهش می‌دهد.

بنابراین، با اینکه این رویداد خود به‌عنوان سکوی پرشی برای رساندن قیمت به بالاترین سطح تاریخی عمل می‌کند، مشابه هاوینگ‌های گذشته، معاملات فیوچرز نیز افزایش می‌یابند که خود بر عملکرد قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند.

نگاهی به داده‌های منتشرشده توسط گلس‌نود، شباهت‌های چرخه هاوینگ کنونی با دوره‌های قبلی را نشان می‌دهد. باوجود افزایش نسبتاً ضعیف قیمت، روند صعودی کنونی نشان می‌دهد که بیت کوین پایین‌ترین سطح بازار قرار دارد.

داده‌های آن‌چین: قیمت بیت کوین به سمت یک اوج جدید در حرکت است
عملکرد قیمت بیت کوین از ابتدای هر هاوینگ

بررسی عملکرد قیمت از آخرین اوج تاریخی آن نیز نشان می‌دهد که این چرخه کاملاً در حال تکرار الگوهای گذشته است.

داده‌های آن‌چین: قیمت بیت کوین به سمت یک اوج جدید در حرکت است
عملکرد قیمت بیت کوین از زمان شروع هر چرخه ATH

هم‌زمان، داده‌های گزارش اکوینومتریکس (Ecoinometrics) در اواخر ماه گذشته، نگرشی عمیق‌تر به عملکرد اخیر قیمت بیت کوین داشت.

این گزارش نیز تأیید می‌کرد که اوج جدیدی از قیمت در راه است، البته اگر رکود اقتصادی روند کنونی را مختل نکند.

اکوینومتریکس خاطرنشان می‌کند:

عملکرد قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که کفی شکل گرفته است، اما با وجود یک رکود اقتصادی جهانی قریب‌الوقوع، زود است که آن را قطعی در نظر بگیریم. اگرچه بی‌ثباتی اقتصادی باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن خواهد شد، اما بیت کوین هنوز مانند یک دارایی پرریسک معامله می‌شود.

داده‌های آن‌چین: قیمت بیت کوین به سمت یک اوج جدید در حرکت است
عملکرد قیمت بیت کوین پس از سومین هاوینگ

قیمت تا کجا افزایش خواهد یافت؟

به نظر می‌رسد با آخرین بازار نزولی، این باور که چرخه هاوینگ سال ۲۰۲۴ باعث جهش قابل‌توجه قیمت می‌شود، اشتباه از آب درآمد. 

فیلب‌فیلب (Filbfilb)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت معاملاتی دیسنترترید، اخیراً بر این باور تأکید کرده بود که چرخه بعدی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ به بالاترین حد خود، حدود ۱۸۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

با این همه، او خاطرنشان کرد که با گذشت زمان، روند افزایشی قیمت بیت کوین یک اثر کاهشی (Tapering Effect) خواهد داشت. این بدان معناست که میزان افزایش قیمت در هرچه نسبت به چرخه قبلی کمتر خواهد بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *