1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

توضیحات مهم همتی درباره رمزپول بانک مرکزی

توضیحات مهم همتی درباره رمزپول بانک مرکزی

رییس کل بانک‌ مرکزی درباره رمزپول بانک مرکزی نوشت :‌درسال های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است . خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها ، و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

توضیحات مهم همتی درباره رمزپول بانک مرکزی

به گزارش سایت طلا،دکتر عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌ مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

درسال های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است . خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها ، و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است. 

طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان در باره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. 

ازجمله اهداف بانک های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است. 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده وجهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *