1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تنوع‌بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ گام بزرگ سازمان بورس برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

تنوع‌بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ گام بزرگ سازمان بورس برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

تنوع‌بخشی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛ گام بزرگ سازمان بورس برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

حسین احمدی مدیرعامل کارگزاری ایمن بورس در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) در خصوص وضعیت فعلی بازار سهام بیان کرد: در شرایطی که بازار سهام از تورم دو سال، عقب مانده و خیلی از سهم‌ها هنوز به سقف قیمتی 1399 نرسیده‌اند و… نگرانی در مورد رشد بازار سرمایه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اما به هر حال جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه مثبت است و با توجه به ورود نقدینگی به این بازار، باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد تا نقدینگی به سمت و سوی صحیح هدایت شود. افزایش عرضه‌های اولیه و ورود شرکت‌های جدید به بازار و همچنین تسریع فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها از جمله مهم‌ترین راهکارهایی است که در هدایت نقدینگی به سمت بنگاه‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ضرورت ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، گفت: یکی دیگر از اقدامات ضروری، تشویق و ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس است. البته اقدامات سازمان بورس در این 2 سال مطلوب بوده و با تنوع‌بخشی به ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، متناسب با ذائقه سرمایه‌گذاران، صندوق وجود دارد. اعتماد از دست رفته هم تا حد زیادی به این بازار بازگردانده شده است. با توجه به تنوع انواع صندوق‌های سرمایه گذاری در بازار، شرایط امسال با سال 1399 متفاوت بوده و مردم با هر درجه ریسک‌پذیری، می‌توانند از طریق این صندوق‌ها وارد بازار سرمایه شوند تا ریسک کمتری متوجه آنان باشد. حجم پولی هم که این روزها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، نشان از استقبال بیشتر مردم‌ از این ابزارها دارد.

احمدی ضمن تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها عنوان کرد: البته فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار، امری زمانبر است و انتظار می‌رود رسانه ملی در حوزه فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار، تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: در مجموع معتقدم امسال سال خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود و این بازار پتانسیل رشد دارد؛ اما به هر حال نباید انتظار داشت این بازار هر روز سبز باشد و طبیعی است که رشد بازار سرمایه با نوسان‌هایی همراه باشد. به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود به دور از هر گونه هیجانی، در سهم‌های بنیادی بازار سرمایه‌گذاری کنند و غیرحرفه‌ای‌ها هم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد این بازار شوند و از انتخاب سهم بر اساس مشاهده صف خرید یا ارزی(Arzee.ir)‌های فضای مجازی بپرهیزند.

مهدیه کردی

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *