اقتصاد نیوز/  ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه فکر می کند ارزهای رمزنگاری شده دارای ارزش هستند – اما او مطمئن نیست که بتواند جایگزین دلار آمریکا در تسویه معاملات نفت شود.
 
بر اساس گزارش اقتصادنیوز، چند ماه پیش ، الکساندر نواک ، معاون نخست وزیر روسیه ، گفت اگر آمریکا به اعمال تحریم های اقتصادی هدفمند ادامه دهد ، این کشور می تواند از قراردادهای نفت خام تحت عنوان دلار عقب نشینی کند.

از سوی دیگر پوتین در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری می تواند به عنوان جایگزینی برای دلار مورد استفاده قرار گیرد ، گفت: «هنوز زود است که درباره تجارت منابع انرژی با رمز ارزها صحبت کنیم.»

او روز چهارشنبه در مراسم هفته انرژی روسیه در مسکو به CNBC گفت: «من معتقدم که ارزش دارد اما معتقدم نمی توان از آن در تجارت نفت استفاده کرد.»

پوتین گفت: «ارز رمزنگاری شده هنوز توسط هیچ چیزی پشتیبانی نمی شود. این ممکن است به عنوان یک ابزار پرداخت وجود داشته باشد ، اما من فکر می کنم برای اظهارنظر درباره تجارت نفت با ارزهای رمزنگاری شده زود است.»

در حال حاضر بیت کوین مانند روز گذشته روند صعودی را پیش گرفته است.

خیز طلا به سمت کانال ۱۸۰۰ دلار
پس از یک جلسه مناسب در روز چهارشنبه ، طلا  پایین تر از 1800 دلار در هر اونس متوقف شد و 1792 دلار در هر اونس معامله شد. نقره سطح روانشناختی 23.00 دلار در هر اونس را شکسته است ، اما معاملات بدون تغییر در اتحادیه اروپا آغاز شد.

به نظر می رسد طلا در حال شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار است. اگر بتواند این سطح را دوباره بشکند می تواند فراتر حرکت کند.