1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت اتریوم؛ نشانه‌های صعودی روی نمودار

تحلیل قیمت اتریوم؛ نشانه‌های صعودی روی نمودار

تحلیل قیمت اتریوم؛ نشانه‌های صعودی روی نمودار

اتریوم همچنان بالاتر از حمایت ۴,۰۵۰ دلاری معامله می‌شود. اگر خریداران در ادامه موفق شوند مقاومت‌های ۴,۳۲۵ و ۴,۳۵۰ دلاری را پشت سر بگذارند، قیمت می‌تواند شتاب صعودی خود را بازیابی کند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، اتریوم برخلاف بیت کوین موقعیت خود را با قدرت بالای حمایت ۴,۰۵۰ دلاری حفظ کرده است. قیمت این ارز دیجیتال روز گذشته یک کف جدید تشکیل داد، سپس یک بازیابی ادامه‌دار را آغاز کرد و به بالای مقاومت ۴,۱۲۰ دلاری رسید.

این روند صعودی ادامه داشت و قیمت توانست مقاومت ۴,۲۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته را پشت سر بگذارد. علاوه بر این، اتریوم توانست با این جهش مقاومت خط روند نزولی موجود در نمای ۱ ساعته بازار را هم که در ۴,۲۰۵ دلار تشکیل شده بود پشت سر بگذارد.

قیمت در ادامه از ۴,۳۰۰ دلار هم عبور کرد و در بالاترین سطح به ۴,۳۸۶ دلار رسید، اما کمی بعد تا زیر ۴,۳۰۰ دلار اصلاح شد. این اصلاح نزولی با شکسته‌شدن سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی همراه بود. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۴,۰۲۶ دلار تا اوج ۴,۳۸۶ دلاری تنظیم شده است.

تحلیل قیمت اتریوم؛ نشانه‌های صعودی روی نمودار

اتریوم در حال حاضر بالاتر از ۴,۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود و نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴,۳۰۰ دلار است.

اولین مقاومت کلیدی در ۴,۳۵۰ دلار قرار گرفته است و عبور از این سطح می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی جدید در کوتاه‌مدت باشد. در این صورت رسیدن قیمت به ۴,۴۵۰ دلار محتمل خواهد بود و رشد بیشتر قیمت می‌تواند اتریوم را در کوتاه‌مدت به ۴,۵۰۰ دلار برساند.

اگر اتریوم نتواند از ۴,۳۵۰ دلار عبور کند، ممکن است حرکت نزولی جدید در بازار آغاز شود. با نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۴,۲۲۰ دلار خواهد بود و ضمناً یک خط روند صعودی هم در همین سطح قیمت را حمایت خواهد کرد.

اولین حمایت کلیدی قیمت در نزدیکی ۴,۲۰۰ دلار خواهد بود که تقریباً با سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی در یک محدوده قرار گرفته است. شکسته‌شدن این سطح در ادامه می‌تواند با سقوط عمیق‌تر قیمت همراه باشد.

شاخص مکدی (MACD)، به آرامی در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی سطح ۵۰ قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۴,۲۰۰ دلار حمایت‌ کلیدی اتریوم است و ۴,۳۵۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *