2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت اتریوم؛ مقاومت سنگین در ۴۷۵ دلار

تحلیل قیمت اتریوم؛ مقاومت سنگین در ۴۷۵ دلار

اتریوم در ادامه روند صعودی هفته‌های اخیر خود، نتوانست مقاومت ۴۷۵ دلاری را بشکند و به سطوح پایین‌تر برگشت. دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، با افت ۰.۲۵ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، در قیمت ۴۵۵ دلار معامله می‌شود.

به گزارش کریپتوپتیتو، اتریوم در اواخر هفته گذشته با صعودی چشمگیر توانست به بالاتر از مقاومت ۴۶۲.۵ دلاری، یعنی سطح فیبوناچی ۰.۸۸۶، برسد. تلاش اتریوم برای رسیدن به مقاومت ۴۷۵ دلاری که بالاترین سطح قیمتی از ماه سپتامبر (شهریور) به بعد بود، موفقیت‌آمیز بود. اما قیمت اتر نتوانست در این سطح بماند و دقایقی بعد تا سطوح ۴۶۰ دلار سقوط کرد.

علی‌رغم این اصلاح قیمتی، اتریوم همچنان در یک روند صعودی قرار دارد و توانسته است قیمت‌های بالاتر از ۴۷۵ دلار را ثبت کند. اگر این سطح تثبیت شود، قیمت اتریوم می‌تواند به ۵۰۰ دلار برسد.

تحلیل قیمت اتریوم؛ مقاومت سنگین در ۴۷۵ دلار

در ادامه، اگر خریداران بتوانند قیمت را به سمت بالا هدایت کنند، اولین سطح مقاومتی در ۴۷۵ دلار خواهد بود. مقاومت‌های بالاتر در سطوح قیمتی ۴۹۰ دلار، ۵۰۰ دلار و ۵۱۱ دلار خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر فروشندگان موفق به کاهش قیمت تا پایین‌تر از ۴۶۰ دلار شوند، حمایت‌های بعدی در سطوح ۴۴۵ دلار، ۴۳۹ دلار، ۴۳۰ دلار و نهایتاً ۴۲۱ دلار خواهد بود.

یک واگرایی نزولی بین نمودار شاخص قدرت نسبی (RSI) و حرکات قیمتی اتر دیده می‌شود. درحالی‌که اتر سقف‌های بالاتری می‌زند، شاخص RSI هر بار سقف کمتری نسبت به سقف قبلی خود ثبت می‌کند. این نشانه‌ای از یک واگرایی نزولی و اصلاح احتمالی قیمت است.

قیمت اتر نسبت به بیت کوین (ETH/BTC) هم در کل طول نوامبر (آبان)، نتوانست مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را بشکند. قیمت این جفت‌ارز در روزهای اخیر با رسیدن به حمایت ۰.۰۲۸۴ که اوج قیمتی ماه فوریه (بهمن) بود، رو به بالا بازگشت.

بعد از این بازیابی قیمت، اتر به سمت سطح مقاومتی ۰.۰۲۹ حرکت کرد، اما در شکستن این سطح ناموفق بود و در حال حاضر با قیمت ۰.۰۲۸۸ معامله می‌شود.

تحلیل قیمت اتریوم؛ مقاومت سنگین در ۴۷۵ دلار

در ادامه، اگر فروشندگان بتوانند قیمت را پایین‌تر بیاورند، سطوح حمایتی بعد به ترتیب در ۰.۰۲۸۴، ۰.۰۲۷۸ و ۰.۰۲۷۲ قرار دارند.

از طرف دیگر، مقاومت مهم بعدی در سطح ۰.۰۲۹۵ قرار دارد که میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است. مقاومت‌های بعدی نیز در سطوح ۰.۰۳، ۰.۰۳۰۵ و ۰.۰۳۱ (مقاومت میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه) قرار دارد.

شاخص قدرت نسبی هم در شکستن خط میانی ناتوان بوده است که نشان‌دهندهٔ ضعف خریداران در کنترل حرکت بازار است. علاوه بر این، شاخص استوکستیک هم در ناحیه اشباع خرید قرار دارد و یک تقاطع نزولی را نشان می‌دهد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *