1402/12/28

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

بیت کوین و آلت کوین‌های بازار با جهش ابتدایِ هفته خود بسیاری از معامله‌گران را غافل‌گیر کردند. رشد روزهای اخیر بیت کوین با عبور قیمت از مقاومت ۴۵٬۹۰۰ دلاری همراه بود که طبق داده‌های گلسنود، بسیاری از معامله‌گران پس از سقوط قیمت‌ها از اوج تاریخی ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰)، در این سطح اقدام به خرید کرده بودند و از این رو پیش‌بینی می‌شد که خریداران در ۴۵٬۹۰۰ دلار با مقاومت سختی مواجه شوند.

این جهش در قیمت بیت کوین ممکن است در ادامه با رشد قیمت چند آلت کوین بازار همراه شود که همچنان با قیمتی پایین‌تر از اوج ۵۲ هفته گذشته خود معامله می‌شوند. رشد قیمت بیت کوین و افزایش فشار خرید در بازار آلت کوین‌ها، باعث بهبود احساسات معامله‌گران شده و پس از مدت‌ها شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال مجدداً در ناحیه «طمع» قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

با اینکه جهش قیمت در بازار جهانی سهام روز گذشته تا حدی فروکش کرده بود، بازار ارز دیجیتال خوشبختانه تا به این لحظه توانسته دست‌آوردهای روزهای اخیر خود را حفظ کند. این می‌تواند نشانه‌ای برای آغاز واگرایی ارزهای دیجیتال از بازار سهام باشد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، آیا خریداران بازار می‌توانند در ادامه از مقاومت‌های قدرتمند جدیدی که پیش روی قیمت‌ها قرار گرفته است، عبور کنند؟ برای پاسخ به این سؤال وضعیت نمودار ۱۰ ارز دیجیتال مطرح بازار را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین (BTC)

آن‌طور که از ظاهر کندل روز ۲۶ مارس (۶ فروردین) پیداست، در آن زمان معامله‌گران درباره وضعیت بازار دچار تردید شده بودند. این تردید روز بعد با جهش قیمت بیت کوین از بین رفت و خریداران توانستند قیمت را بار دیگر به بالای مقاومت ۴۵٬۹۰۰ دلاری هدایت کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

رشد قیمت بیت کوین در روزهای گذشته شاخص قدرت نسبی را برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) وارد ناحیه اشباع خرید کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که کنترل بازار در دست خریداران است.

با نزدیک‌شدن قیمت به مقاومت کانال صعودی روی نمودار، ممکن است فروشندگان تلاش خود را برای متوقف‌کردن روند صعودی بیشتر کنند. با این حال، اگر خریداران موفق به عبور از این مانع شوند، راه بیت کوین برای رسیدن به ۵۰٬۰۰۰ دلار و سپس ۵۲٬۰۰۰ دلار هموار خواهد شد.

از طرفی، اگر قیمت پس از برخورد با این مقاومت به‌سمت پایین حرکت کند،‌ خریداران در نزدیکی حمایت ۴۵٬۴۰۰ دلاری برای بازیابی قیمت تلاش خواهند کرد. موفقیت آنها در بازیابی قیمت، نشانه‌ای برای ادامه‌داربودن روند صعودی است. گفتنی است فروشندگان برای تضعیف این روند صعودی چاره‌ای جز هدایت قیمت به زیر ۴۵٬۴۰۰ دلار ندارند.

اتریوم (ETH)

کندل قیمت اتریوم روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) از مقاومت الگوی مثلث متقارن روی نمودار عبور کرد؛ اما خریداران در آن زمان در رساندن قیمت به سطوح بالاتر ناموفق ظاهر شدند. روز بعد اما تقاضا برای خرید اتریوم در بازار افزایش یافت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

در روز ۲۷ مارس (۷ فروردین) شتاب صعودی در بازار اتریوم تشدید شد و قیمت اتریوم به ۳٬۴۱۱ دلار رسید. حرکت خریداران در این سطح ممکن است با مقاومت جزئی فروشندگان مواجه شود، با این حال اگر اتریوم بتواند از این مانع عبور کند،‌ باید منتظر جهش قیمت تا مقاومت روانی ۴٬۰۰۰ دلاری باشیم.

از سوی دیگر، اگر قیمت پس از برخورد با مقاومت ۳٬۴۱۱ دلاری پایین بیاید،‌ ممکن است اتریوم تا نقطه شکست مثلث متقارن سقوط کند. بازگشت قیمت از این ناحیه می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش فشار خرید در کف‌های قیمتی باشد و خریداران پس از آن برای ازسرگیری روند صعودی تلاش خواهند کرد.

فروشندگان باید قیمت را به داخل الگوی مثلث متقارن روی نمودار هدایت کنند تا بتوان گفت از شتاب صعودی قیمت کاسته شده است.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین که از ابتدای ماه مارس (اسفند) روندی صعودی را دنبال می‌کند، اکنون با مقاومتی در سطح ۴۴۵ دلار مواجه شده است. انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید، نشان می‌دهد که کنترل بازار در دست خریداران است. اگر آنها در ادامه موفق شوند قیمت را به بالای ۴۴۵ دلار هدایت کنند، بایننس کوین این شانس را خواهد داشت که خود را به مقاومت روانی ۵۰۰ دلاری برساند؛ سطحی که احتمالاً مانع سختی برای خریداران بایننس کوین خواهد بود.

اگر قیمت پس از برخورد با ۵۰۰ دلار سقوط کند، اما سطح ۴۴۵ دلار دست‌نخورده باقی بماند، به این معنی است که خریداران این ناحیه را به یک حمایت جدید تبدیل کرده‌اند. این اتفاق در ادامه می‌تواند شانس بایننس کوین را برای عبور از ۵۰۰ دلار بیشتر کند.

از طرفی، اگر قیمت از سطح ۴۴۵ دلار به‌سمت پایین حرکت کند، حمایت بعدی بایننس کوین در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

ریپل (XRP)

از روز ۲۶ مارس (۶ فروردین) روند صعودی جدید در بازار ریپل آغاز شد که نشان می‌دهد معامله‌گران این ارز دیجیتال از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند. خریداران به‌تازگی قیمت را به بالای مقاومت ۰.۸۶ دلاری رسانده‌اند و اکنون با مقاومت جدیدی در ۰.۹۱ دلار مواجه هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

شیب هر دو میانگین متحرک روی نمودار صعودی است و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار دارد. اگر خریداران بتوانند موقعیت ریپل را بالای ۰.۸۶ دلار حفظ کنند، شانسشان برای عبور از مقاومت ۰.۹۱ دلاری بیشتر خواهد شد. پس از آن ریپل می‌تواند خود را تا مقاومت روانی ۱ دلاری هم بالا بکشد.

اعتبار این چشم‌انداز صعودی به‌شرطی از بین می‌رود که قیمت از سطوح فعال و پس از برخورد با ۰.۹۱ دلار به زیر میانگین‌های متحرک روی نمودار سقوط کند. چنین حرکتی می‌تواند در ادامه با سقوط ریپل به زیر ۰.۷۰ دلار همراه شود.

کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو پس از چند روز افزایش اکنون به مقاومتی در محدوده ۱.۲۶ دلار برخورد کرده است که انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از آن دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید نشان از برتری خریداران دارد. اگر در ادامه قیمت از سطح مقاومت ۱.۲۶ دلار به سمت پایین حرکت کند اما اصلاح نزولی چندان گسترده نباشد، احتمال شکسته‌شدن این ناحیه مقاومتی برای روزهای آینده بیشتر می‌شود.

چنین اتفاقی می‌تواند در با صعود کاردانو را به ۱.۶۰ دلار و پس از آن ۱.۸۰ دلار همراه باشد. گفتنی است شکسته‌شدن حمایت روانی ۱ دلاری می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار کند.

لونا (LUNA)

قیمت لونا، توکن اصلی شبکه تِرا (Terra)، برای چند روز گذشته در ناحیهٔ باریکی بین مقاومت ۹۶ دلاری تا حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۹۰ دلار در نوسان بوده است. این نوسان محدود ممکن است در ادامه با یک حرکت شتاب‌دار همراه شود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت نشان‌دهنده مقاومت کم فروشندگان در مسیر افزایش قیمت لوناست. پیش‌بینی می‌شد اگر خریداران در ادامه بتوانند موقعیت خود را بالای ۹۶ دلار حفظ کنند، لونا بتواند خود را به رکورد تاریخی‌اش در ۱۰۵ دلار برساند که البته ساعاتی پیش همین طور هم شد.

سطح ۱۰۵ دلار تا به این لحظه مانعی بر سر راه خریداران بوده است و عبور کامل قیمت از بالای آن می‌تواند راه را برای جهش بیشتر لونا تا ۱۲۵ دلار باز کند. ازدست‌رفتن حمایت میانگین متحرک نمایی می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را حداقل برای کوتاه‌مدت بی‌اعتبار کند و پس از آن باید منتظر سقوط بیشتر لونا تا ۸۲ دلار باشیم.

سولانا (SOL)

سولانا پس از چند روز نوسان در نزدیکی مقاومت ۱۱۰ دلاری توانست در ۲۷ مارس (۷ فروردین) خود را به بالای این سطح برساند. میانگین‌های متحرک به‌تازگی یک تقاطع صعودی تشکیل داده‌اند و شاخص قدرت نسبی در در نزدیکی ناحیه اشباع خرید قرار دارد که نشانه‌ای برای برتری خریداران در بازار است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

موفقیت خریداران در تثبیت قیمت بالای ۱۰۶ دلار،‌ راه را برای جهش بیشتر سولانا تا ۱۲۲ دلار باز می‌کند. فروشندگان به‌احتمال زیاد در این سطح فعال‌تر می‌شوند و اگر پس از برخورد با این ناحیه قیمت مجدداً به زیر ۱۰۶ دلار سقوط کرد، احتمالاً باید چند روز دیگر شاهد نوسان قیمت در محدوده کانال بین ۸۱ تا ۱۰۶ دلار باشیم.

خریداران باید از مانع ۱۲۲ دلاری عبور کنند تا بتوان گفت روند صعودی جدیدی در بازار آغاز شده است. پس از آن هم مقاومتی در ناحیه بین ۱۵۸ تا ۱۶۳ دلار دیده می‌شود.

اولنچ (AVAX)

قیمت اولنچ در ۲۶ مارس (۶ فروردین) پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۳ دلار به‌سمت بالا بازگشت که نشانه‌ای از فعال‌شدن خریداران در کف‌های قیمت است. خریداران اکنون باید تلاش کنند قیمت را بالای ۹۲ دلار نگه دارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند اولنچ این شانس را پیدا می‌کند که تا ناحیه مقاومتی بین ۹۸ و ۱۰۰ دلار رشد کند. این ناحیه برای فروشندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه عبور از آن می‌تواند با جهش اولنچ تا ۱۲۰ دلار همراه شود.

از طرفی، اگر قیمت در ادامه پس از برخورد با مقاومت‌های پیش رو به‌سمت پایین بازگردد،‌ فروشندگان فشار را برای پایین‌کشیدن قیمت تا میانگین‌های متحرک بیشتر خواهند کرد. حمایت قیمت در نزدیکی این سطح نیز می‌تواند اولنچ را برای چند روز دیگر بین میانگین‌های متحرک و ۹۸ دلار نگه دارد.

پولکادات (DOT)

شتاب صعودی پولکادات روز ۲۷ مارس (۷ فروردین) افزایش یافت و قیمت به نزدیکی مقاومت ۲۳ دلاری رسید. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید هم نشان می‌دهد که بازار تحت‌کنترل خریداران است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

اگر خریداران بتوانند خود را به بالای ۲۳ دلار برسانند و موقعیت قیمت را در آن سطح حفظ کنند، راه برای جهش تا ۲۸ دلار باز خواهد شد. پس از آن هم می‌توانیم منتظر جهش بیشتر قیمت تا ۳۰ دلار و در ادامه ۳۲ دلار باشیم.

از سوی دیگر،‌ اگر قیمت از سطوح این مقاومت کلیدی به‌سمت پایین حرکت کند، فروشندگان برای رساندن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خود را بیشتر خواهند کرد. بازگشت صعودی قیمت از این سطح نشانه‌ای برای خرید معامله‌گران در کف‌های قیمتی است و شانس پولکادات را برای برای عبور از ۲۳ دلار بیشتر خواهد کرد.

ازدست‌رفتن حمایت میانگین‌های متحرک می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار کند و پس از آن احتمالاً برای چند روز دیگر شاهد ادامه نوسان قیمت در کانال بین ۱۶ تا ۲۳ دلار خواهیم بود.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ کندلی را که در نزدیکی ۰.۱۳ دلار قرار دارد، عملاً به یک حمایت جدید تبدیل کرد. این حرکت و در کنار آن تشویق‌شدن معامله‌گران برای خرید بیشتر می‌تواند دوج کوین را به‌سمت ۰.۱۷ دلار هدایت کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

میانگین‌های متحرک در آستانه تشکیل یک تقاطع صعودی هستند و شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید قرار دارد که یعنی اکنون خریداران بازار را کنترل می‌کنند. موفقیت آنها در عبور از ۰.۱۷ دلار می‌تواند با جهش دوج کوین تا ۰.۲۲ دلار همراه باشد.

اگر دوج کوین در ادامه پس از رسیدن به ۰.۱۷ دلار به‌سمت پایین بازگردد، اما اصلاح قیمت شدید نباشد، به این معنی است که معامله‌گران ادامه روند صعودی هستند.

از طرفی هم اگر قیمت از سطوح کنونی یا مقاومت ۰.۱۷ دلاری با شتاب به‌سمت پایین حرکت کند، احتمالاً باید منتظر نوسان قیمت بین ۰.۱۲ و ۰.۱۷ دلار برای روزهای آینده باشیم.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *