1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳ اوت (۱۲ مرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳ اوت (۱۲ مرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳ اوت (۱۲ مرداد)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ریپل، دوج کوین، پولکادات، یونی سواپ، بیت کوین کش و چین لینک را برای امروز (۱۲ مرداد) در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز یکشنبه به بالای مقاومت ۴۲,۴۵۱.۶۷ دلار رسید، ولی خریداران موفق به تثبیت قیمت در سطوح بالاتر نشدند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان سعی می‌کنند نوسانات عرضی که بازار گرفتار آن است را حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۳ اوت (۱۲ مرداد)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۳۶,۹۶۸ دلار شیبی رو به بالا دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در محدوده ۶۲ است که نشان می‌دهد احساسات حاکم بر بازار صعودی است. در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش کند، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را در بالای ۴۲,۴۵۱.۶۷ دلار تثبیت کنند.

در صورت موفقیت آنها، این موضوع نشان‌دهنده آغاز یک روند صعودی تازه خواهد بود. در این روند، اولین هدف محدوده مقاومتی ۵۰,۰۰۰ تا ۵۱,۵۰۰ دلار است. خریداران احتمالاً در این ناحیه انتظار مقاومت گسترده فروشندگان را خواهند داشت.

در صورتی که قیمت از سطوح فعلی سقوط کند و به زیر ۳۶,۶۷۰ دلار برسد، دیدگاه صعودی اعتبارش را از دست خواهد داد. این موضوع بیانگر آن خواهد بود که ممکن است در روزهای آینده شاهد گسترش دامنه نوسانات عرضی از ۲۸,۸۰۵ تا ۴۲,۵۹۹ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۴۲,۴۵۱.۶۷ – ۵۰,۰۰۰ – ۵۱,۵۰۰
  • حمایت‌ها: ۳۶,۹۶۸ – ۲۸,۸۰۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم روز شنبه خط روند نزولی خود را شکست. شکسته‌شدن این خط روند باعث شد تا الگوی مثلث نزولی اعتبارش را از دست بدهد. با نگاهی به شادو بلند کندل روز یک‌شنبه، می‌توان گفت که فروشندگان در سطوح بالاتر اقدام به فروش ارزهای خود کردند. با این حال خریداران اجازه سقوط بیشتر قیمت تا زیر خط روند نزولی را ندادند.

نمودار قیمت اتریوم

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲,۲۷۳ شیبی رو به بالا دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد کنترل بازار در اختیار خریداران است. این احتمال وجود دارد که شاهد جهش تا مقاومت روانی ۳,۰۰۰ دلاری باشیم. در این ناحیه ممکن است فروشندگان بار دیگر مقاومت گسترده‌ای را تشکیل دهند.

در طرف مقابل، اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، ممکن است خریداران تهاجمی را گیر بیندازند. گیرافتادن خریداران ممکن است به حجم بالای لیکوییدشدن موقعیت‌های معاملاتی منجر شود. در این صورت سقوط به ۲,۰۰۰ و پس از آن به حمایت پراهمیت ۱,۷۲۸.۷۴ دلاری محتمل است.

  • مقاومت‌ها: ۳,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۲,۲۷۳ – ۲,۰۰۰ – ۱,۷۲۸.۷۴

تحلیل تکنیکال قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین روز یکشنبه به بالای مقاومت ۳۴۰ دلاری رسید، ولی شادوی کندل بلند آن روز نشان می‌دهد که فروشندگان به‌دنبال دفاع از این سطح بوده‌اند.

نمودار قیمت بایننس کوین

با وجود این که قیمت همان روز به زیر ۳۴۰ دلار رسید، خریداران ضعف چندانی از خود نشان ندادند. در صورتی که قیمت بین میانگین‌های متحرک و ۳۴۰ دلار تثبیت شود، می‌توان به صعود تا ۳۴۰ دلار امیدوار بود.

در این صورت، الگوی مثلث صعودی تکمیل می‌شود. هدف این الگو ۴۵۴.۵۸ دلار است. نباید فراموش کرد که رسیدن به این سطح کار آسانی نیست؛ چراکه فروشندگان از سطوح مقاومتی ۳۸۰ و ۴۳۳ دلار دفاع خواهند کرد.

در سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، احتمال سقوط تا خط روند وجود دارد. خط روند یک حمایت پراهمیت به حساب می‌آید؛ چراکه در صورت شکسته‌شدن آن، مقصد احتمالی بعدی ۲۱۱.۷ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۳۴۰ – ۳۸۰ – ۴۳۳ – ۴۵۴.۵۸
  • حمایت‌ها: ۲۱۱.۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو روز یک‌شنبه به بالای خط روند نزولی خود رسید. با این حال شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که فروشندگان از این مقاومت با قدرت دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۲۷ دلار در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده‌ای بالای ۵۶ قرار دارد که نشان می‌دهد کفه ترازو اندکی به‌سمت خریداران سنگینی می‌کند. در صورتی که خریداران موفق به رساندن و تثبیت قیمت به بالای خط روند نزولی شوند، الگوی مثلث نزولی اعتبارش را از دست می‌دهد.

در این صورت کاردانو می‌تواند تا ۱.۵ دلار صعود کند. در این ناحیه انتظار می‌رود شاهد مقاومتی گسترده باشیم. اگر خریداران بتوانند از سد این مقاومت عبور کنند، هدف بعدی ۱.۹۴ دلار خواهد بود.

در صورتی که قیمت سقوط کند و به زیر ۱.۲ دلار برسد، دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. در این صورت راه برای رسیدن به ۱.۱۴ دلار و پس از آن به ۱ دلار باز می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۱.۵ – ۱.۹۴
  • حمایت‌ها: ۱.۲۷ – ۱.۲ – ۱.۱۴ – ۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل چند روزی است که در بالای ۰.۷۵ دلار در حال تثبیت است. این مسئله نشان می‌دهد که خریداران پیش‌بینی تداوم رالی احیا و صعود بیشتر را می‌کنند و از همین رو فاز برداشت سودشان را آغاز نکرده‌اند.

نمودار قیمت ریپل

میانگین‌های متحرک تقاطع صعودی را تشکیل داده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم بالاتر از ۶۳ است که نشان می‌دهد صعود، راحت‌ترین گزینه پیش روی قیمت ریپل است. در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۰.۷۵ دلار برسانند و در آنجا تثبیت کنند، الگوی کف دوقلو تکمیل می‌شود. هدف این الگو رساندن قیمت به ۱ دلار است.

اگر خریداران موفق نشوند قیمت را در بالای ۰.۷۵ دلار تثبیت کنند، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است موقعیت‌های خود را ببندند. این موضوع می‌تواند به کاهش قیمت تا میانگین‌های متحرک منجر شود. شکسته‌شدن این ناحیه حمایتی بیانگر آن است که ممکن است چند روز دیگر هم شاهد نوسانات بین ۰.۵ تا ۰.۷۵ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۰.۷۵ – ۱
  • حمایت‌ها: ۰.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در روزهای گذشته در نزدیکی مقاومت ۰.۲۱ دلار در حال تثبیت قیمت است. این موضوع نشان می‌دهد که هم خریداران و هم فروشندگان از جهت حرکت قیمت اطمینان ندارند.

نمودار قیمت دوج کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف شده است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده میانی است که نشان می‌دهد بین عرضه و تقاضا توازن برقرار است. عموماً دامنه نوسانات کوچک در نزدیکی مقاومت‌های سنگین به جهش و عبور از مقاومت منجر می‌شود. در صورتی که قیمت به بالای ناحیه مقاومتی ۰.۲۱ دلاری تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۰.۲۲ دلار برسد، احتمال جهش تا ۰.۲۸ و پس از آن ۰.۳۳ دلار وجود دارد.

در طرف دیگر، اگر خریداران موفق نشوند از سد مقاومت پیش روی خود بگذرند، می‌توان انتظار افزایش برداشت سود از سوی معامله‌گران را داشت. در این صورت، دوج کوین ممکن است آرام‌آرام به حمایت پراهمیتی ۰.۱۵ دلار نزدیک شود. جهش از این ناحیه ممکن است برای مدتی باعث نوسانات عرضی بین ۰.۱۵ تا ۰.۲۱ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۱ – ۰.۲۲ – ۰.۲۸ – ۰.۳۳
  • حمایت‌ها: ۰.۱۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

سطح ۱۶.۹۳ دلاری از ۲۲ ژوئن (۱ تیر) تا ۶ ژوییه (۱۵ تیر) به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل کرده است. با این حال خریداران قیمت پولکادات را روز یک‌شنبه به بالای این مقاومت رساندند که نشانه‌ای مثبت است.

نمودار قیمت پولکادات

میانگین‌های متحرک فاصله چندانی با ثبت یک تقاطع صعودی ندارند و شاخص قدرت نسبی هم با فاصله کمی، زیر محدوده اشباع خرید قرار دارد؛ این نشانه‌ها بیانگر آن است که خریداران دست بالاتر در بازار را در اختیار دارند. اگر خریداران بتوانند ۱۶.۹۳ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند، احتمال تداوم روند صعودی تا ۲۶.۵ دلار وجود دارد.

در طرف مقابل، اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۱۶.۹۳ برسانند، سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۵.۲۱ دلار وجود دارد. این ناحیه احتمالاً به‌عنوان یک حمایت عمل می‌کند. اگر قیمت از این سطح احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا رالی احیا را از سر بگیرند. کاهش و بسته‌شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است باعث رسیدن دوباره به ۱۳ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۱۶.۹۳ – ۲۶.۵
  • حمایت‌ها: ۱۵.۲۱ – ۱۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت یونی سواپ

شادو بلند کندل قیمت یونی سواپ در روز یکشنبه نشان می‌دهد که فروشندگان در حال دفاع از مقاومت ۲۳.۴۵ دلاری هستند. این در حالی است که خریداران قافله را واگذار نکرده‌اند و این مسئله به‌نوعی نشانه‌ای مثبت تلقی می‌شود.

نمودار قیمت یونی سواپ

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تشکیل داده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد؛ این یعنی خریداران نسبت به فروشندگان قدرت بیشتری دارند. شکسته‌شدن قیمت و صعود به بالای ۲۳.۴۵ دلار راه را برای جهش تا ۳۰ دلار فراهم می‌کند.

اگر قیمت بار دیگر از مقاومت پیش رو سقوط کند، احتمال دارد در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۹.۵۵ دلار شاهد حمایت قیمت باشیم. در صورت احیای قیمت از این حمایت، امیدها به صعود تا ۲۳.۴۵ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، بیانگر آن است که طی روزهای آینده شاهد نوسانات عرضی خواهیم بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۳.۴۵ – ۳۰
  • حمایت‌ها: ۱۹.۵۵

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین کش

قیمت بیت کوین کش در روزهای گذشته در یک بازه میان میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۹۸ دلار و مقاومت ۵۴۶.۸۳ دلاری در حال نوسان است. بازه کوچک نوسانات در نزدیکی یک مقاومت سنگین نشان می‌دهد که معامله‌گران صعود بیشتر را پیش‌بینی می‌کنند و به همین دلیل موقعیت‌های خود را نمی‌بندند.

نمودار قیمت بیت کوین کش

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت بیت کوین کش را بالای ۵۴۶.۸۳ دلار تثبیت کنند، الگوی کف دوقلو تکمیل می‌شود. هدف این الگو رسیدن به قیمت ۷۱۰.۱۳ دلار است. میانگین‌های متحرک فاصله زیادی تا تشکیل یک تقاطع صعودی ندارند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد روند صعودی محتمل‌تر از سقوط قیمت است.

در صورتی که قیمت از سطح فعلی سقوط و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، تحلیل صعودی اعتبارش را از دست خواهد داد. چنین نوساناتی بیانگر آن خواهد بود که احتمالاً در چند روز آینده شاهد نوسانات عرضی در بازه‌ای بین ۳۸۳.۵۳ تا ۵۴۶.۸۳ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۵۴۶.۸۳ – ۷۱۰.۱۳
  • حمایت‌ها: ۴۹۸ – ۳۸۳.۵۳

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت چین لینک

قیمت چین لینک هفته گذشته به بالای مقاومت ۲۲.۰۷ دلاری رسید، اما فروشندگان اجازه ندادند خریداران رالی را ادامه دهند.

نمودار قیمت چین لینک

در حال حاضر فروشندگان به‌دنبال آن هستند که قیمت را به زیر ۲۲.۰۷ دلار برسانند اما خریداران طی سه روز گذشته اجازه شکسته‌شدن حمایت را نداده‌اند. میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی تشکیل داده‌اند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده اشباع خرید است؛ موضوعی که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر را در بازار در اختیار دارند.

در صورتی که خریداران قیمت را به بالای ۲۴ دلار برسانند، احتمال جهش تا ۲۶.۴۸ دلار وجود دارد. رسیدن به بالای این مقاومت راه را برای افزایش تا ۳۲ دلار باز می‌کند.

به‌علاوه، اگر قیمت به زیر ۲۲.۰۷ برسد، احتمال سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۹.۱۸ دلار وجود دارد. احیای قدرتمند قیمت از این حمایت نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت است و خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند. در این حالت، فروشندگان محکوم به کاهش قیمت به زیر میانگین‌های متحرک هستند تا نسبت به فروشندگان برتری پیدا کنند.

  • مقاومت‌ها: ۲۴ – ۲۶.۴۸ – ۳۲
  • حمایت‌ها: ۲۲.۰۷ – ۱۹.۱۸

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *