2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال شاخص؛ محدوده بازگشت کجاست؟

تحلیل تکنیکال شاخص؛ محدوده بازگشت کجاست؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد 15هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و 474هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب 5425واحد و 174واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از 12میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود 220میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بورس امروز تقابل جذابی بین خریداران و فروشندگان در گروه‌های مختلف بورسی و فرابورسی بود. می‌توان گفت لیدر بازار امروز بانکی‌ها بودند با توجه به اینکه این روزها خبر واگذاری سهام بانکی‌ها به صورت بلوکی به بازار مخابره شده، انتظار می‌رود تقاضا در این صنعت افزایش یابد.

WhatsApp Image 2022-04-10 at 4.39.57 PM

وی افزود: به طورکلی شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده‌های مقاومتی معتبری رسیده‌اند و شاخص کل مقاومت محدوده یک میلیون و 500هزار واحد تا یک میلیون 570هزار واحد را پیشرو دارد و این محدوده می‌تواند ناحیه چرخشی برای بازار باشد.

1

2

3

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس امروز به نظر می‌رسد اهداف مقاومتی در شاخص کل و شاخص هم وزن با موفقیت شکسته شده و صعود پیشروی بازار باشد.

وی بیان کرد: در میان 714نماد معاملاتی امروز حدود 80درصد آنها در بازه مثبت معامله شدند و به نظر می‌رسد بازار کف قیمتی خود را شناسایی کرده است.

مرید سادات در پایان خاطر نشان کرد: به سهامداران توصیه می‌کنم که سهام خود را از محدوده یک میلیون و 400هزار واحد تا یک میلیون و 415هزار واحد نگهداری کنند. اگر بورس محدوده مذکور را حفظ کند کماکان در تعادل خواهد بود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *