1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیلگران: بازگشت بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار به خاطر خرید نهنگ‌ها بوده است

تحلیلگران: بازگشت بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار به خاطر خرید نهنگ‌ها بوده است

تحلیلگران: بازگشت بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار به خاطر خرید نهنگ‌ها بوده است

با وجود اینکه قیمت بیت کوین در روزهای گذشته به زیر محدوده ۳۹,۰۰۰ دلار رسید، نهنگ‌های این ارز دیجیتال توانستند آن را به بالای ۴۰,۰۰۰ دلار بازگردانند. تحلیلگران می‌گویند ناحیه حمایتی بین ۳۷٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار محدوده‌ای است که سرمایه‌گذاران همیشه در آن اقدام به خرید واحدهای بیشتر می‌کنند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، وقتی قیمت بیت کوین طی چند روز بالای مرز ۴۰,۰۰۰ دلار تثبیت شد و سپس به کف ماهانه ۳۹,۰۰۰ دلار رسید، بسیاری از فعالان بازار فکر می‌کردند که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیش از این کاهش خواهد یافت. با این حال، زمانی که فروشندگان سعی کردند قیمت بیت کوین را کاهش دهند و آن را وارد کانال ۳۷,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار کنند، برخی از معامله‌گران به این نتیجه رسیدند که این محدوده فرصتی عالی برای انباشت این ارز دیجیتال است.

مینکی وو (Minkyu Woo)، تحلیلگر تکنیکال وب‌سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، ادعا کرده که اخیراً با افزایش فشار فروش بیت کوین حجم معاملات آنی آن در صرافی‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. طبق گفته‌های او، نهنگ‌ها ممکن است در جریان این سقوط، حجم زیادی بیت کوین خریده باشند؛ چراکه این جریان خروجی تنها با ۱۰ برداشت بزرگ از صرافی‌ها انجام شده است.

وو تصور می‌کند کانال قیمتی ۳۷,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) به‌عنوان یک منطقه انباشت مهم برای بیت کوین عمل کرده است. به همین خاطر، او از سرمایه‌گذاران خواسته‌ است که بیت کوین‌های خود را هولد و یا اگر می‌توانند در این محدوده خرید کنند. معمولاً افزایش جریان خروجی یک نشانه مثبت در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه موجودی صرافی‌های کاهش یافته و ممکن است روند نزولی جای خود را به یک روند صعودی تازه دهد.

به نظر می‌رسد که هم‌اکنون چنین اتفاقی رخ داده‌؛ زیرا بیت کوین تمام ضررهایش را جبران کرده است و حتی قصد دارد مقاومت ۴۱,۰۰۰ دلاری را به چالش بکشد.

وو توضیح داد که بیت کوین از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ (مهر تا آذر ۹۹) زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰) خود معامله می‌شود. طبق گفته‌های او تا زمانی که این شرایط حفظ شود، سرمایه‌گذاران نهادی به انباشت بزرگترین ارز دیجیتال جهان ادامه خواهند داد. همان طور که در نمودار زیر دیده می‌شود، با کاهش قیمت بیت کوین (خط سیاه‌رنگ)، علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به خرید (خط زردرنگ) افزایش یافته‌ است.

تحلیلگران: بازگشت بیت کوین به بالای ۴۰هزار دلار به خاطر خرید نهنگ‌ها بوده است

احساسات نزولی موجود در بازار بیت کوین، در این چند روز کل بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفت؛ به‌طوری که اتریوم به زیر محدوده ۳,۰۰۰ دلار سقوط کرد و اکثر آلت کوین‌ها هم بخشی از ارزش خود را از دست دادند.

با این حال، به نظر می‌رسد شرایط امروز بازار ارزهای دیجیتال با روزهای قبل متفاوت باشد؛ زیرا تقریباً تمام ارزهای دیجیتال روند بهبود خود را آغاز کرده‌اند. برای مثال، اتریوم توانسته‌ است محدوده ۳,۰۰۰ دلار را پس بگیرد و بایننس کوین نیز بالای محدوده ۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *