2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تاکید بر نقش تابلوی سبز بورس انرژی در تامین برق ادارات

تاکید بر نقش تابلوی سبز بورس انرژی در تامین برق ادارات

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از بورس انرژی ایران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه در سال گذشته هدف صرفه جویی 700 مگاواتی در بخش اداری محقق شد عنوان کرد: برای امسال پیش بینی می‌کنیم با افزایش تعداد دستگاه‌های اندازه گیری هوشمندی که در بخش اداری و عمومی نصب خواهد شد، پوشش و نظارت بیشتری بر این بخش داشته باشیم و حداقل هزار مگاوات کاهش مصرف در بخش اداری رقم بخورد.

مصطفی رجبی معمار سخنگوی صنعت برق با تاکید بر فاز نخست طرح تامین برق ادارات از طریق نیروگاه‌‎‌های تجدیدپذیر گفت: بعضی از ساختمان‌های اداری در کل کشور، مولدهای خورشیدی دارند که بخشی از این نیاز را تامین می‌کنند. اما اداراتی که امکان تولید اینگونه انرژی را نداشته باشند، قطعا باید از طریق بورس انرژی، برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

رجبی مشهدی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که این ادارات نتوانند این موضوع را محقق کنند شرکت‌های توزیع به نمایندگی از آن‌ها برق را از تابلوی سبز خریداری می‌کنند و هرچه که قیمت برق بود، هزینه را روی قبض آن‌ها اعمال می‌کنند.

قرار است در سال جاری مصوبه دولت برای تامین 20 درصد برق موردنیاز ادارات از انرژی تجدیدپذیر اجرا شود که به این ترتیب هم میزان قابل توجهی برق تجدیدپذیر تولید می‌شود که تولید در محل مصرف است، هم مقداری از ناترازی برق جبران می‌شود. در این مصوبه تامین 20 درصد برق بخش اداری از منابع تجدیدپذیر هر چند که در اجرا موفق نبوده ابلاغیه هیئت دولت قبل را دارد و اکنون در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در قانون رفع موانع توسعه صنعت برق هم پیش‌بینی‌شده در سال 1402، صنایع و بخش اداری یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند، در چنین شرایطی صنایع و ادارات می‌توانند به احداث نیروگاه تجدیدپذیر اقدام کنند و در صورت عدم امکان می‌توانند از طریق بورس انرژی اقدام به خرید برق تجدیدپذیر کنند.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *