1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بی‌ثباتی استیبل کوین‌های بزرگ با افزایش نوسانات بازار در روز گذشته

بی‌ثباتی استیبل کوین‌های بزرگ با افزایش نوسانات بازار در روز گذشته

بی‌ثباتی استیبل کوین‌های بزرگ با افزایش نوسانات بازار در روز گذشته

در بحبوحه بحران FTX، تقریباً تمامی استیبل‌کوین‌های اصلی پیوند دلاری خود را از دست دادند. اگرچه با بازگشت نسبی ثبات به بازارها،‌ وضعیت این ارزهای دیجیتال باثبات نیز بهبود یافت، بعضی کارشناسان همچنان نگران سقوط استیبل کوین دیگری مانند ترا هستند.

به گزارش کوین تلگراف، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال تنها پیامد بحران FTX در این هفته نبود.

نوسانات قابل‌توجه بازار، ناشی از فروپاشی صرافی FTX در این هفته بر روی استیبل کوین‌ها نیز تأثیر گذاشت؛ تا جایی که بسیاری از آنها برای مدت کوتاهی برابری خود با دلار آمریکا را از دست دادند.

به‌گفته خولیو مورنو (Julio Moreno)، تحلیلگر ارشد کریپتوکوانت، تقریباً تمام استیبل کوین‌های مطرح در این هفته سطحی از نوسانات را در نرخ برابری خود تجربه کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد که قیمت تتر، استیبل کوین برتر بازار، در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) برای مدت زمان کوتاهی به ۰.۹۷ دلار کاهش یافت؛ زیرا ارزش بازخرید‌ها در ۲ روز گذشته از ۶۰۰میلیون دلار فراتر رفت.

بر اساس داده‌های کوین گکو،‌ قیمت تتر هنوز اندکی کمتر از یک دلار است و در زمان نگارش این گزارش در قیمت ۰.۹۹۷ معامله می‌شود.

کوین تلگراف نیز در گزارشی که از ازدست‌رفتن پیوند دلاری تتر (USDT) منتشر کرد به شواهدی استناد کرده بود که نشان می‌داد FTX و آلامدا ریسرچ در حال تلاش برای شورت‌کردن این استیبل کوین هستند.

بی‌ثباتی استیبل کوین‌های بزرگ با افزایش نوسانات بازار در روز گذشته

یو‌اس‌دی‌سی (USDC) نیز از نوسانات در امان نمانده؛ زیرا ارزش بازخریدهایش از  یک میلیارد دلار گذشته است. طبق داده‌های کوین گکو، قیمت یو‌اس‌دی‌سی دیروز برای مدت کوتاهی تا ۰.۹۷۷ دلار سقوط کرد؛ اما توانست به‌سرعت ثبات خود را به دست آورد.

با وجود اینکه مونرو خاطرنشان کرد که ارزش بازخریدهای ترویو‌اس‌دی (TUSD) به‌سختی از یک میلیون دلار فراتر رفته است،‌ قیمت این استیبل کوین روز گذشته به ۰.۹۸ دلار کاهش یافت. همچنین، با رسیدن ارزش بازار خرید‌های پکسوس یو‌اس‌دی (USPD) به ۱۰۰ میلیون دلار،‌ ارزش این استیبل کوین به ۰.۹۶ دلار سقوط کرد.

استیبل کوین بایننس، بی‌یو‌اس‌دی (BUSD)، نیز در صرافی جمینی نوساناتی داشت که به کاهش مختصر قیمت تا ۰.۹۸ دلار منجر شد.

استیبل کوین الگوریتمی ترون، یو‌اس‌دی‌دی (USDD)، هنوز نتوانسته است به برابری یک‌به‌یک با دلار دست یابد و در حال حاضر با قیمت ۰.۹۸ دلار معامله می‌شود. قیمت این استیبل کوین، دیروز و در اوج نوسات تا ۰.۹۵۲ دلار سقوط کرد.

نگرانی‌ها درباره ارزش وثیقه‌ پشتوانه‌شده برای این استیبل کوین در حال افزایش است؛ زیرا قیمت ترون که از آن برای بازخرید USDD استفاده می‌شود، از ابتدای هفته ۱۴درصد کاهش یافته است. جاستین سان نیز FTX و آلامدا ریسرچ را به شورت‌کردن استیبل کوین الگوریتمی ترون متهم کرد.

ازدست‌رفتن نرخ برابری با دلاری با خروج حجم انبوهی استیبل کوین از صرافی FTX در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) هم‌زمان شد.

بی‌ثباتی استیبل کوین‌های بزرگ با افزایش نوسانات بازار در روز گذشته

در زمان نگارش این گزارش، تقریباً تمامی استیبل کوین‌های اصلی از جمله یو‌اس‌دی‌سی (USDC)، بی‌‌یو‌اس‌دی (BUSD)، یو‌اس‌دی‌پی (USDP)، جی‌یو‌اس‌دی (GUSD) و تی‌یو‌اس‌دی (TUSD) برابری خود را با دلار بازیافته‌اند. این بدان معناست که فعالان بازار که از سقوط استیبل کوین دیگری مانند ترا می‌ترسند، اکنون می‌توانند دوباره نفس راحتی بکشند.

وضعیت بازار نیز نسبت به رکود روز گذشته اندکی بهبود پیدا کرد و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با رشد ۴درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بار دیگر به بالای ۹۰۰میلیارد دلار بازگشت.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *