خبرآنلاین/ همزمان با آماده شدن بازارها برای انتشار آخرین گزارش تورم در ایالات متحده، بیت کوین روز چهارشنبه حدود ۳۰۰۰۰ دلار تثبیت شد.
بیت کوین روز چهارشنبه در حدود ۳۰۰۰۰ دلار تثبیت شد، زیرا بازارها انتظار انتشار ارقام تورم آتی از ایالات متحده را داشتند؛ قبل از انتشار این گزارش، بیت‌کوین به پایین ترین سطح روزانه ۲۹,۸۶۵.۲۰ دلار سقوط کرد که کمتر از ۲۴ ساعت پس از معامله در بالاترین قیمت ۳۰,۵۰۹.۰۸ دلار به دست آمد. این روند به دنبال افزایش شدید قیمت در روز سه‌شنبه، که شاهد صعود بیت کوین به بالاترین سطح خود در ده ماه گذشته بود، اتفاق افتاد.

به طور کلی، احساسات در بازار صعودی است، که پس از کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده در چین به پایین‌ترین حد در ۱۸ ماه گذشته رخ می‌دهد؛ کاهش حاشیه ای قیمت امروز، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سمت نقطه حمایتی در ۶۸.۰۰ سوق داده است. این شاخص در حال حاضر روی ۶۸.۸۹ دنبال می‌شود و اگر بالاتر از ۶۸.۰۰ باشد، شانس خوبی وجود دارد که بیت‌کوین بتواند سود فعلی را افزایش دهد.

از سوی دیگر، اتریوم در جلسه امروز به زیر سطح ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و در این روند نزدیک به ۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد؛ پس از بالاترین قیمت ۱۹۲۳.۸۱ دلار در روز سه شنبه، اتریوم به پایین ترین سطح خود یعنی ۱۸۶۰.۰۴ دلار در اوایل روز کاهش یافت. حرکت امروز در حالی انجام شد که اتریوم به زیر سطح مقاومت کلیدی ۱۹۱۵ دلار سقوط کرد و سقف ۱۸۳۰ دلار یک هدف بالقوه برای فروشندگان بود.

افت قیمت همزمان شد با سقوط شاخص قدرت نسبی به زیر سطح مقاومت ۶۳.۰۰، در حالی که این شاخص اکنون در ۵۸.۴۴ قرار دارد. اگر شاخص همچنان به نزول خود ادامه دهد، ممکن است شکستن نقطه حمایتی در ۵۸.۰۰ رخ دهد که منجر به لغزش بیشتر قیمت شود.