2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بیانیه انجمن بلاک چین: تعیین نرخ نامتعارف برای برق ماینینگ، ادامه فعالیت‌های زیرزمینی را به‌ دنبال دارد

بیانیه انجمن بلاک چین: تعیین نرخ نامتعارف برای برق ماینینگ، ادامه فعالیت‌های زیرزمینی را به‌ دنبال دارد

انجمن بلاک چین ایران روز گذشته بیانیه‌ای را منتشر و در آن از شیوه قانون‌گذاری حوزه استخراج ارزهای دیجیتال و تعیین نرخ‌های نامتعارف برای انرژی موردنیاز این صنعت انتقاد کرد.

به گزارش سایت ارزی (Arzee)، در بیانیه انجمن بلاک چین آمده است:

سه سال است که تعیین تعرفه استخراج رمزارزها معادل ۷۰ درصد میانگین صادراتی برای گاز و نرخ صادراتی برای برق، منجر به عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (در عین اعلام آمادگی کامل) در زیر ساخت تبدیل انرژی کشور شده است و تنها باعث قانون‌گریزی فعالین و عدم توسعه کشور در ابعاد اقتصاد انرژی و اقتصاد دیجیتال شده است که همچنان شاهد وجود همین دیدگاه با توسل به دلایل کاملاً نادرست و توجیهات قابل جرح هستیم.

انجمن بلاک چین ایران در این بیانیه با اشاره به تعرفه برق مصرفی صنعت استخراج گفته است:

پیشنهاد می‌کنیم جهت جلوگیری از خروج کسب‌وکارها و نیروی انسانی متخصص از کشور و عدم نگه‌داشت دارایی‌های دیجیتال ایرانی‌ها در کسب‌وکارهای خارجی، قوانین به‌گونه‌ای تنظیم گردد تا تسهیل‌گر و نگاه توسعه‌ای داشته باشد. تأکید می‌کنیم تعیین نرخ غیرکارشناسی برای حامل‌های انرژی به گونه‌ای که قیمت تمام‌شده برق را بالاتر از ۴ سِنت (۰.۰۴ دلار) برای این صنعت فراهم نماید چیزی جز عقب‌‌ماندگی و ادامه ماینینگ زیرزمینی برای کشور نخواهد داشت.

انجمن بلاک چین در بخش پایانی بیانیه خود از مسئولان فعال در دستگاه‌های دولتی خواسته است تا رویکرد خود را نسبت به صنعت استخراج کشور تغییر دهند و شرایط را برای استفاده از ظرفیت‌های این بخش فراهم کنند.

متن کامل بیانیه انجمن بلاک چین ایران را از طریق این پیوند مشاهده کنید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *