1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بورس کالا، جایگزینی برای مدل‌های سنتی عرضه خودرو

بورس کالا، جایگزینی برای مدل‌های سنتی عرضه خودرو

بورس کالا، جایگزینی برای مدل‌های سنتی عرضه خودرو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدحسین نیاتی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه عرضه خودرو در بورس کالا را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد و به بورسان گفت: اکثر کارشناسان فعال در بازار سرمایه ورود خودرو و عرضه آن در بورس کالا را یک اتفاق خوب برای صنعت خودرو، تولیدکننده و مصرف کننده نهایی آن می‌دانند.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها به کاهش آشفتگی در بازار خودرو منجر شد، بلکه توانست تاثیر مثبتی بر عرضه و تقاضا آن نیز داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر میزان عرضه افزایش یافته و خودروهای بیشتری پذیرش شوند، به طور قطع هم برای سهامداران جذابتر بوده و هم به بهتر شدن فضای بازار خودرو کمک زیادی خواهد کرد.

این مدرس بازار سرمایه ادامه داد: بورس کالا واسطه ای شده تا فضای بازار را به شفافیت نزدیک‌تر کند. در حال حاضر با توجه به فضای اقتصادی کشور و حساسیت‌های دولت، بورس کالا جایگزین خوبی است تا از مُدل سنتی فاصله بیشتری گرفته و خودروسازان خودروهای بیشتری در بازار عرضه کنند.

نیاتی اضافه کرد: اگر دولت تجربه عرضه سیمان در بورس کالا و مخالفان آن را مدنظر قرار دهد خواهد دید که در آینده بسیار نزدیک عرضه خودرو هم همانند سیمان در بورس کالا ادامه یافته و در حوزه صنایع خودرویی در میان مدت، نقش پررنگ‌تری به قیمت بازار داده و بورس کالا مسیر خود را به درستی طی و روز به روز به جذابیت صنعت خودرو افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد که بحث واگذاری سهام دولت هم در سال آینده جدی‌تر خواهد شد.

این مدرس بازار سرمایه در خاتمه اظهار کرد که بندهایی از بودجه در ظاهر نکات منفی دارد، اما بودجه انبساطی است و به احتمال زیاد سال آینده به طور مجدد شاهد تورم و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر رشد بازار سرمایه باشیم.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *