بازار/انتخاب شما برای مسافرت کدام وسیله حمل و نقل است؟ اتومبیل شخصی؟ هواپیما؟ قطار؟ اتوبوس؟


آیا می‌دانستید سفر با قطار یکی از پرطرفدارترین پاسخ‌هاست. اما چرا سفر با قطار تا این اندازه طرفدار دارد؟ با بررسی مزایای سفر با قطار پی می‌بریم که این حجم از طرفداری بی دلیل نیست. به عنوان نمونه شما در سفر با قطار نگران وزن بار خود نیستید چنان که حتی در برخی مسیرها می‌توانید اتومبیل را هم با قطار حمل کنید. همچنین در سفر با قطار تمامی اعضای خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر با هم از مسیر لذت ببرند و فشار رانندگی از دوش اعضای خانواده برداشته می‌شود. یکی دیگر از دلایل بسیار مهم افراد برای انتخاب سفر با قطار، امنیت سفر با این وسیله نقلیه است. آمارها نشان می‌دهند که سفر با قطار علی‌رغم حوادث پیش آمده بسیار امن است. لان ساواج، اقتصاددان مشهور در سال ۲۰۱۳ تحقیقی در این زمینه انجام داد. در این تحقیق آمار تلفات و حوادث وسایل نقلیه مختلف در یک بازه ۹ ساله از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ بررسی شد. نتایج این تحقیقات شگفت آور بود! یافته های این تحقیق نشان داد که طی سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۹ تعداد تلفات سفر با قطار ۰.۴۳ نفر به ازای هر میلیون مایل بود! در مقابل، تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای ۷.۳ نفر و تعداد تلفات موتورسیکلت عدد وحشتناک ۲۱۳ نفر بود. قطار همچینین در کنار اتوبوس هزینه کمتری نسبت به سایر وسایل نقلیه دارند با این تفاوت که قطار هم از نظر امنیت و هم از نظر راحتی و آسودگی در طول مسیر بهتر از اتوبوس است. همچنین نباید فراموش کرد که مشکلات جوی و آب و هوایی کمترین تاثیر را در کنسل شدن حرکت قطارها دارند. سفر راحت برای بیماران به خصوص کسانی که مشکلات ستون فقرات دارند، خانم‌های باردار و خانواده‌ها دارای کودکان خردسال نیز از مزایای مهم دیگر سفر با قطار به شمار می‌رود.

آیا می‌دانید چند کیلومتر خط ریلی در ایران داریم؟
مسیرهای قطار ایران با طولی معادل ۱۳۴۳۷ کیلومتر ارتباط مسیرهای مختلفی در کشور را امکان‌پذیر ساخته است. تمامی کشور به جز استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان شمالی و جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد به خطوط ریلی کشور پیوسته‌اند و تلاش و برنامه‌ریزی برای پیوستن این استان ها به ناوگان ریلی کشور نیز ادامه دارد. بنابراین خوشبختانه در اکثر مسیرها و شهرهای اصلی و مهم امکان سفر با قطار وجود دارد.

چگونه بلیط قطار بخریم؟
در ایران کارگزاران زیادی برای ارائه بلیط قطار و جود دارند.  لذا تعرفه بلیط قطار در مسیرهای داخلی با توجه به نوع قطار، کارگزار ریلی ارائه دهنده آن، مسافت و… متفاوت است که همین تنوع قیمت نیز پیدا کردن یک بلیط ارزان قطار را گاهی گیج‌کننده می‌کند. مسافر ممکن است با خود فکر کند بالاخره از بلیط قطار خود را از چه جایی تهیه کنم که هم پایین‌ترین قیمت را داشته باشد هم بلیط انواع شرکت‌ها را داشته باشد و از همه مهمتر دارای پشتیبانی قوی و معتبر باشد؟

1- خوشبختانه اسنپ تریپ با اضافه کردن امکان خرید بلیط قطار به سوپر اپلیکیشن اسنپ این کار را به راحتی و با سرعت زیاد برای مسافران مهیا کرده است. مسافران کافیست با واردشدن به سوپراپلیکیشن اسنپ و انتخاب گزینه خرید بلیط قطار، زمان رفت و برگشت و نوع قطار مدنظر خود را انتخاب کرده و با وارد کردن کد تخفیف اختصاصی اسنپ تریپ TRAIN20 سفری خوب و خوش را آغاز کنند. اسنپ تریپ با دسترسی به شرکت‎های ریلی برتر کشور، پشتیبانی تمام وقت 24 ساعته بدون تعطیلی، امکان رزرو و خرید سریع بلیط قطار را برای آسایش مسافران فراهم کرده است.