1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بررسی مشخصات فنی تراشه‌های مخصوص ماینینگ جدید اینتل

بررسی مشخصات فنی تراشه‌های مخصوص ماینینگ جدید اینتل

بررسی مشخصات فنی تراشه‌های مخصوص ماینینگ جدید اینتل

شرکت اینتل به‌تازگی مشخصات فنی جدیدترین تراشه مخصوص استخراج خود را منتشر کرده است. توان پردازشی این تراشه ۵۸۰ گیگاهش بر ثانیه بوده و از قابلیتی برای سنجش دما و ولتاژ به‌صورت درون‌تراشه‌ای برخوردار است.

به گزارش «TheBlock»، اینتل، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه ساخت پردازنده‌های کامپیوتری، روز دوشنبه ۴ آوریل (۱۵ فروردین) از مشخصات فنی تراشه جدید خود به نام بلاک اسکیل (Blockscale) رونمایی کرد. طبق گفته‌های اینتل، بازدهی انرژی این تراشه جدید که ویژه استخراج بیت کوین طراحی شده است، بیشتر از نمونه‌ها قبلی این شرکت بوده و عرضه آن در بازار از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

در این تراشه جدید یک پردازنده مخصوص قرار دارد که ویژه الگوریتم استخراج «SHA-۲۵۶» (الگوریتم استخراج بیت کوین) طراحی شده است. هش ریت و بهره‌وری انرژی تراشه مذکور می‌تواند به‌ترتیب تا ۵۸۰ گیگاهش بر ثانیه و ۲۶ ژول بر تراهش افزایش یابد. علاوه بر این، محصول جدید اینتل از قابلیت سنجش دما و ولتاژ به‌صورت درون‌تراشه‌ای هم برخوردار است و می‌تواند از ۲۵۶ مدار مجتمع (IC) در هر زنجیره پشتیبانی کند.

خوزه ریوس (Jose Rios)، مدیرکل بخش سیستم‌های مرتبط با بلاک چین شرکت اینتل، در این باره گفته‌‌ است:

تراشه بلاک‌ اسکیل در آینده نقش مهمی در کمک به شرکت‌های ماینینگ بیت کوین ایفا خواهد کرد تا بتوانند با استفاده از آن فعالیتی پایدارتر داشته باشند و مقیاس‌پذیری هش ریت خود را هم افزایش دهند.

طبق اطلاعیه اینتل، شرکت‌های آرگو بلاک چین (Argo Blockchain)، بلاک (Block)، هایو بلاک چین تکنالجیز (Hive Blockchain Technologies) و گرید اینفراستراکچر (GRIID Infrastructure) دستگاه جدید اینتل را پیش‌خرید کرده‌اند.

شرکت اینتل اخیراً با راه‌اندازی نسل اول تراشه‌های مخصوص ماینینگ خود به نام بونانزا ماین (Bonanza Mine) وارد این صنعت شده‌ است.

بلاجی کانیگیچرلا (Balaji Kanigicherla)، نایب‌رئیس شرکت اینتل، در این رابطه گفته‌ است:

دهه‌ها تحقیق و توسعه شرکت اینتل در زمینه ارزهای دیجیتال، تکنیک‌های هش ریت و ساخت مدارهای با ولتاژ بسیار پایین، این امکان را برای شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین فراهم می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را بدون به‌خطر‌انداختن پایداری فعالیتشان افزایش دهند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *