2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بررسی عملکرد قیمتی بیت کوین در آوریل ۱۰ سال گذشته؛ بهترین ماه در نیمه اول سال

بررسی عملکرد قیمتی بیت کوین در آوریل ۱۰ سال گذشته؛ بهترین ماه در نیمه اول سال

بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده وارد یکی از قوی‌ترین دوره‌های تاریخی خود از نظر بازدهی شده‌اند؛ اما جدای از آمارهای تاریخی، آیا آوریل امسال با محرک‌هایی برای رشد بازار همراه است؟

به گزارش کوین دسک، طبق داده‌های موجود در پلتفرم ماتریکس‌پورت (Matrixport)، قیمت بیت کوین در ماه‌‌های آوریل ۶ سال از ۱۰ سال گذشته مجموعاً روندی صعودی داشته و متوسط بازدهی این ارز دیجیتال در طول این ماه، بیش از ۱۷درصد بوده است. در طول ۱۰ سال گذشته، بازدهی ماه آوریل بیت کوین در مقایسه با سایر ماه‌های نیمه اول سال میلادی، بیشترین و در کل سال سومین ماه پربازده بوده است.

شاخص بورسی «S&P500» نیز به‌طور متوسط در ماه‌های آوریل ۱۰ سال اخیر، ۲.۶درصد رشد کرده و در ۸ ماه از ۱۰ ماه موردبحث، صعودی بوده است.

بررسی عملکرد قیمتی بیت کوین در آوریل ۱۰ سال گذشته؛ بهترین ماه در نیمه اول سال
مقایسه عملکرد بیت کوین و S&P500 در آوریل ۱۰ سال گذشته.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، مدیر ارشد بخش تحقیقات و استراتژی مجموعه ماتریکس‌پورت می‌گوید:

جهش اخیر در بازار سهام ایالات متحده آمریکا می‌تواند اثری به‌ظاهر نامرتبط بر ارزهای دیجیتال داشته باشد. به‌ویژه حالا که وارد ماه آوریل شده‌ایم؛ ماهی که برای بازار سهام آمریکا (با رشد متوسط ۲.۶درصدی S&P500 و ۲.۹درصد نزدک)، بیت کوین (با رشد متوسط ۱۷درصدی) و اتریوم (با رشد متوسط ۴۶درصد) دوره‌ای صعودی محسوب می‌شود. فرضیه بزرگ ما برای سال ۲۰۲۳، یعنی کاهش تورم، اکنون در جریان است. [با ادامه این روند] تمام دارایی‌های ریسکی رشد خواهند کرد.

بیت کوین در ماه مارس (اسفند) رشدی ۲۳درصدی را تجربه کرد و بازدهی خود را از ابتدای سال جاری به ۶۷درصد رساند. شاخص بورسی S&P500 نیز از ابتدای امسال رشدی ۷درصدی را تجربه کرده است.

روز جمعه آمارهای مربوط به شاخص تورمی «PCE» آمریکا منتشر شد که نشان از کاهش سرعت رشد این معیار در ماه فوریه داشت؛ اتفاقی که امید سرمایه‌گذاران برای عقب‌نشینی بانک مرکزی آمریکا از سیاست‌های پولی انقباضی خود را بیشتر کرده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *