2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بدترین عملکرد هفتگی طلا در یک ماه گذشته

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت.

بدترین عملکرد هفتگی طلا در یک ماه گذشته

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 3.4 دلار ارزان شد و 1768.6 دلار به فروش رسید.

قیمت کنونی در مقایسه با یک ماه پیش 59.8 دلار و در مقایسه با یک سال پیش 83.5 دلار بالاتر بوده است. قیمت نقره هم 20 سنت کاهش یافت و 25.91 دلار در هر اونس داد و ستد شد.

برخلاف نقره و طلا قیمت پلاتین و پالادیوم در معاملات امروز رشد کرد بگونه‌ای که پلاتین با 13 دلار و پالادیوم با 26 دلار افزایش قیمت 1207 و 2888 دلار در هر اونس به فروش رسیدند.

با پایان یافتن معاملات امروز این نخستین بار در 4 ماه گذشته است که شاهد افزایش ماهانه قیمت طلا هستیم. البته این هفته طلا بدترین عملکرد هفتگی خود در یک ماه گذشته را به ثبت رسانده است چرا که نرخ بهره اوراق بدهی آمریکا به بالاترین میزان در دو هفته گذشته رسیده است.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه گذاران برای طلا لطمه زد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورتی که نرخ بهره اوراق بدهی وزارت خزانه‌داری آمریکا رشد کند شاهد افت بیشتر قیمت طلا در بازار جهانی و حتی رسیدن آن به رقم 1600 دلار در هر اونس باشیم.

دلیل روند افزایشی قیمت پالادیوم نیز کمبود عرضه آن از سوی آفریقای جنوبی و روسیه به عنوان بزرگ‌ترین صادرکنندگان این عنصر به بازار جهانی بوده است.

قیمت پالادیوم طی سه ماه گذشته به شکل پیاپی افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *