2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بازگشت بورس به روند مثبت با حمایت حقوقی‌ها/ پیش‌بینی دقیق بازار سرمایه مشکل است

بازگشت بورس به روند مثبت با حمایت حقوقی‌ها/ پیش‌بینی دقیق بازار سرمایه مشکل است

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مرتضی احمدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: البته باید گفت این موضوع که روند مثبت بازار سهام ادامه پیدا می‌کند یا خیر به برخی از عوامل از جمله تصمیمات دولت درخصوص بازار سرمایه بستگی دارد.

وی افزود: رشد بازار سرمایه از ابتدای سال همگام با دیگر پارامترهای اقتصادی مانند رشد اقتصاد ملی، نقدینگی و… نبود و جریان ورود نقدینگی به بازار و حمایت‌های دولت، بازار سرمایه را در وضعیت فعلی قرار داد. به نحوی که نسبت P به E بازار در حال حاضر حدود 20 بوده و برآورد وضعیت بازار در هفته‌های آینده را دشوار کرده است.

احمدی اضافه کرد: بازار سرمایه با نوساناتی همراه است. به نظر من اصلاح بازار در روزهای اخیر و ریزش قیمت‌ها کمی غیرمنطقی بود. بازار به طور حتم در وضعیت اصلاح قرار می‌گرفت، اما چنین حدی از اصلاح و شکل‌گیری صف‌های زیاد فروش، تا حدودی غیرمنطقی بود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نمادها و سهم‌های کوچک باتوجه به رشد، سودآوری، ارزش جایگزینی دارایی‌ها و… مورد استقبال قرار می‌گیرند. اما برخی از نمادهای کوچک، حباب زیادی دارند و نمیتوان مقایسه‌ای را برای کل نمادهای کوچک انجام داد.

وی اظهار داشت: به نظر من، نمادهای بزرگ باتوجه به حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت، اشخاص حقوقی، سهامداران عمده و… از آنها برای سرمایه‌گذاری جذاب‌تر هستند.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *