1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اولین انتقال تتر در شبکه لایتنینگ انجام شد؛ شروعی تاریخی برای بیت کوین

اولین انتقال تتر در شبکه لایتنینگ انجام شد؛ شروعی تاریخی برای بیت کوین

اولین انتقال تتر در شبکه لایتنینگ انجام شد؛ شروعی تاریخی برای بیت کوین

مؤسسه سینونیم (Synonym) که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت عرضه‌کننده استیبل کوین مشهور تتر است، اواسط هفته گذشته اولین انتقال توکن تتر (USDT) بر بستر شبکه لایتنینگ بیت کوین را با موفقیت پشت سر گذاشت. این انتقال آزمایشی حرکت بسیار مثبتی در جهت اثبات قابلیت‌های بیت کوین و شبکه لاتینینگ برای انتقال توکن‌های مختلف در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن است.

به گزارش بیت کوین مگزین، بلاک چین بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز و تغییرناپذیر است و از سوی دیگر لایتنینگ یک پروتکل پرداختی برای مقیاس‌پذیرترکردن بیت کوین است. مؤسسه سینونیم که این تراکنش تاریخی را انجام داده است، می‌گوید اضافه‌شدن توکن‌های مختلف به شبکه لایتنینگ می‌تواند نوآوری را در اکوسیستم بیت کوین تقویت کند، چراکه از این طریق می‌توان دارایی‌های جدیدی را با استفاده از امکانات این راه‌حل بلاک چینی لایه دوم منتشر کرد. علاوه بر این، توکن‌هایی که در آینده در شبکه لایتنینگ بیت کوین عرضه شوند، از سرعت بالا و کارمزد ناچیز این پروتکل بهره‌مند خواهند شد و کاربران هم تجربه بهینه‌تری در استفاده از سیستم‌های پرداختی مبتنی بر بلاک چین خواهند داشت.

جان کاروالیو (John Carvalho)، مدیرعامل مؤسسه سینونیم، دو روز پیش در پاسخ به این سؤال که «چرا به‌جای استفاده از دیتابیس‌ها و سرورهای متمرکز، باید شبکه لایتنینگ را برای عرضه یک توکن انتخاب کرد»، گفت «دیتابیس‌های متمرکز برخلاف بیت کوین، ابزار دیجیتالی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند که بتوان با آن مالکیت یک دارایی را اثبات کرد». کاروالیو گفته است شرکت آنها، کاربران و توسعه‌دهندگان را به معرفی فناوری‌های جدید و راهکارهای جایگزین تشویق می‌کند و مؤسسه سینونیم هم در نهایت بهترین روش را برای انتقال تتر به اکوسیستم بیت کوین انتخاب خواهد کرد.

اقدام اخیر سینونیم با استفاده از اومنی لِیِر (Omni Layer)، پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بیت کوین و پلتفرم اومنی بولت (OmniBOLT) انجام شده است. اومنی بولت یک راهکار بلاک چینی است که با استفاده از آن می‌توان دارایی‌های عرضه‌شده در اومنی لیر را در شبکه لایتنینگ به گردش در آورد.

به‌گفته مدیرعامل مؤسسه سینونیم، تراکنش‌های مبتنی بر اومنی در واقع تراکنش‌های بیت کوینی‌ای محسوب می‌شوند که با فراداده‌ (Metadata) همراه هستند؛ به این معنی که در این روش برخلاف پروتکل‌های دیگر، نیازی به یک بلاک چین جداگانه نیست.

امکان انتقال تتر با استفاده از شبکه لایتنینگ هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر توسعه فناوری تتر، گفته است همچنان کارهای زیاد برای توسعه اومنی لیر و اومنی بولت وجود دارد تا بتوان گفت شبکه لایتنینگ دیگر برای عرضه ارزهای دیجیتال مختلف آماده شده است.

گفتنی است شرکت سینونیم در ماه‌های آینده کیف پول خود را در قالب اپلیکیشن موبایلی و افزونه مرورگر عرضه خواهد کرد که قرار است این کیف پول از توکن‌های مبتنی بر شبکه لایتنینگ و پروتکل اسلش‌تگز (Slashtags) هم پشتیبانی کند. اسلش‌تگز نیز یکی از برنامه‌های مؤسسه سینونیم است که مانند اومنی بولت طراحی‌ای مبتنی بر بیت کوین و لایتنینگ دارد. ضمن اینکه انتظار می‌رود یکی دیگر از محصولات این شرکت که بلاک‌تَنک (Blocktank) نام دارد، به تأمین نقدینگی لازم برای شبکه لایتنینگ کمک کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *