1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اهداف بلندمدت اتریوم چیست؟ ویتالیک بوترین در نشست سالانه انجمن اتریوم، پاسخ می‌دهد

اهداف بلندمدت اتریوم چیست؟ ویتالیک بوترین در نشست سالانه انجمن اتریوم، پاسخ می‌دهد

اهداف بلندمدت اتریوم چیست؟ ویتالیک بوترین در نشست سالانه انجمن اتریوم، پاسخ می‌دهد

آن‌طور که مشخص است برای ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، ساخت یک اکوسیستم غیرمتمرکز بهتر در اولویت است. برای ساخت چنین اکوسیستمی باید در کوتاه‌مدت سختی‌هایی را تحمل کرد تا در طولانی مدت وضعیتی بهتر داشت.

به گزارش کوین تلگراف، روز پنج‌شنبه و در کنفرانس سالانه انجمن اتریوم (EthCC) که به صورت زنده در پاریس برگزار شد، ویتالیک بوترین چشم‌انداز بلندمدت خود را برای این بلاک چین با حاضرین به اشتراک گذاشت. همان‌طور که بوترین در این کنفرانس گفت، اتریوم در نقطه عطفی تاریخی قرار گرفته است که باید پیش از آن‌که اوضاع به ثبات برسد، تغییرات لازم در‌ آن صورت گیرد.

در حال حاضر مهم‌ترین اولویت اتریوم ساخت یک کلاینت پیش‌فرض سبک است که استفاده از راه‌حل‌های لایه اجماع (onsensus layer)، لایه اجرا (execution layer) و لایه ۲ (layer-2) را تسهیل کند. در مرحله بعد، پشتیبانی بهتر از سهامداران بومی شبکه یا اعتبارسنج‌های بومی این شبکه که کمتر از ۳۲ اتریوم دارند، مورد نیاز است. این اعتبارسنج‌ها هنگامی که اتریوم به یک بلاک چین کاملاً منطبق بر اثبات سهام تبدیل شود، به اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه خواهند پرداخت. در نهایت به اعتقاد بوترین، اتریوم باید روی یک فول نود و بدون نیاز به سخت‌افزاری سنگین اجرا شود.

در نقشه راه بلندمدت مدنظر بوترین، اتریومی با فناوری‌های رمزنگاری پیشرفته‌ترو به‌طور بالقوه بهره‌مند از مقاومت کوانتومی خواهیم داشت. در هنگام عرضه، این فناوری‌ها باید با ماشین‌های مجازی اتریوم بهره‌مند از الگوریتم دانش صفر (zk-EVM) ادغام شوند. همچنین بوترین درباره تکنولوژی‌های آینده می‌افزاید:

ما باید ذهنی باز [و بدون پیش‌داوری درباره تکنولوژی‌های آینده] داشته باشیم چون ما دقیقاً نمی‌دانیم که در سال ۲۰۳۲ میلادی چه نیازهایی وجود دارد.

همچنین بنیان‌گذار اتریوم در این کنفرانش از چندین پیشنهاد دیگر که به آن‌ها خوش‌بین نیست نیز نام برد. از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی از چندین ماشین مجازی پیچیده، بیش از حد راحت‌ترشدن پروتکل با فناوری‌های جعبه سیاه مانند «zk-SNARK» یا برعکس پیچیده‌کردن پروتکل در حدی که بدون کمک متخصصان درک آن برای عموم فعالان اکوسیستم غیرممکن شود، اشاره کرد.

اتریوم با طرحی به نام مرج (Merge) در آستانه تبدیل‌شدن به شبکه‌ای مبتنی بر اثبات سهام است. با وجود گذشت بیش از دو سال از اعلام این برنامه، برخی از توسعه‌دهندگان اکوسیستم اتریوم همچنان درباره امنیت این انتقال تردیدهایی داردند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *