2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

انعقاد قرارداد مشارکت در احداث ساختمان مرکز مالی زنجان

انعقاد قرارداد مشارکت در احداث ساختمان مرکز مالی زنجان

انعقاد قرارداد مشارکت در احداث ساختمان مرکز مالی زنجان

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در حاشیه مراسم قرارداد مشارکت در احداث ساختمان مرکز مالی زنجان، به رقم خوردن دو اتفاق مهم اشاره کرد و اظهار داشت: در قطعه زمینی واقع در شهر زنجان که یکی از سرمایه‌های بورس تهران به شمار می‌رود و بیش از 10 سال تعیین تکلیف نشده بود، یک مرکز مالی برای تالار منطقه‌ای این شهر احداث می‌شود.

وی افزود: به دلیل جغرافیای مناسب منطقه یک دیتا سنتر با ظرفیت 40 رک، برای مرکز دیتا سنتر بورس تهران ساخته و یک مرکزیت برای کارگزاران نیز ایجاد می‌شود.

گودرزی این قرارداد را دارای ارزش افزوده برای بورس تهران دانست و گفت: این قرارداد دارای مزیت بسیار خوبی است و بورس تهران بدون پرداخت هزینه، به ارزش افزوده بسیار بالایی پس از بهره‌برداری می‌رسد. برآوردهای اولیه ارزش دارایی حاصل از سهم مشارکت بورس در احداث ساختمان فوق به تاریخ انعقاد قرارداد، برابر با 1300 میلیارد ریال خواهد بود.

وی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 1331 متر مربع و با زیربنای تقریبی 7400 متر در 9 طبقه، ظرف مدت 30 ماه پس از انجام طراحی‌های لازم احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

گودرزی با تاکید بر اینکه سیاست بورس تهران توسعه جغرافیایی نیست، خاطرنشان کرد: برای آینده تالارهای مناطق برنامه‌ای ترتیب دادیم تا بتوانند با استفاده از ارزش افزوده‌ای که در حوزه فعالیت کسب و کار خودشان ایجاد می‌شود، به توسعه و ارتقای سواد مالی کمک کنند.

مدیرعامل بورس تهران اجاره 4 طبقه از ساختمان مرکزی خود واقع در سعادت آباد را دومین موضوع مهم عنوان کرد و ادامه داد: بعد از چند سال، فرایند اجاره طبقات مازاد ساختمان بورس تهران به اتمام رسید و دیتا سنتر بورس تهران نیز به طور کامل اجاره داده شد، امیدواریم آیندگان و سهامداران بورس تهران حاصل این دو اتفاق خوب را با شیرینی و لذت، تجربه کنند.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید