2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. تاثیر قیمت دلار همچنان بر بازار فلز زرد پایدار است.

تحلیلگران معتقدند سیاستگذار باید از قدرت اخبار سیاسی در بازار بکاهد چراکه در غیر این صورت روزهای اخیر به‌عنوان پایان روند خنثی در بازارهای شناسایی خواهد شد.

قیمتت سکه و طلا 11 تیر 1402

در بیشتر روزهای هفته گذشته قیمت طلا و سکه کاهش داشت. این کاهش منجر به تغییر کانال در قطعات سکه نشد اما معامله‌گران را نسبت به خرید و فروش سرد کرد. بازیگران بازارهای مالی در هفته‌های اخیر از ترس رکب بازارساز، اخبار مثبت در حوزه برجام و تحریم‌ها، آزادسازی دلارهای بلوکه شده کشورمان یا آزادی زندانیان سیاسی معامله نکردند.

اما در حوزه بین‌المللی ارزی(Arzee.ir)‌های خوشایندی برای ایران به گوش نمی‌رسد. هفته گذشته درباره موضوع برجام که به‌عنوان چالشی برای اقتصاد کشورمان تبدیل شده، خبرهایی منتشر شد؛ از جمله اینکه وزیر خارجه آمریکا گفته است که «هیچ توافق هسته‌ای با ایران روی میز نیست». این موضوع در روز جاری اثر افزایشی بر بازارهای مالی گذاشت.

افزایش قیمت سکه در تمام قطعات

دیروز ‌شنبه 10 تیرماه 1402 بازار فلز گرانبها در تمام قطعات سکه افزایش قیمت داشت. سکه امامی با افزایش 300 هزار تومانی با قیمت 28 میلیون و 786 هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با قیمت 25 میلیون و 799 هزار تومان به فروش رسید. این قطعه دیروز 298 تومان افزایش قیمت داشت.

روز گذشته نیم سکه 200 هزار تومان رشد قیمت داشت و با رقم 15 میلیون و 700 هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه 150 هزار تومان رشد داشت و با رقم 10 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی 110 هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه دیروز با قیمت 6 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلا یک پله صعود کرد

قیمت طلا دیروز افزایشی بود. قیمت هر مثقال طلا 224 هزار تومان گران شد و به قیمت 10 میلیون و 398 هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز 51 هزار و 700 تومان رشد قیمت داشت و با رقم دو میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

دیروز طلای دست دوم نزدیک به 33 هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و 368 هزار تومان معامله شد. روز گذشته قیمت حباب قطعات سکه متوازن نبود. حباب سکه‌های سنگین کاهشی بود و سایر قطعات سکه رشد 30 تا 70 هزار تومانی داشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید