1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افزایش تولید ۵۰ میلیون مترمکعبی گاز با افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی

افزایش تولید ۵۰ میلیون مترمکعبی گاز با افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی

افزایش تولید ۵۰ میلیون مترمکعبی گاز با افتتاح ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی

‌به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از سایت ارزی (Arzee)، علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه 11 و 12 اسفند سومین سفر استانی رئیس جمهوری به استان بوشهر انجام می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ها و افتتاح‌های گوناگونی داریم که از جمله آن‌ها فاز 14 پارس جنوبی است که ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی محسوب می‌شود و با بهره‌برداری از آن 50 میلیون متر مکعب گاز در دست استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین 10 هزار متر مکعب آب از محل طرح آب شیرین‌کن در این استان در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد و بیش از 2 هزار واحد مسکن به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره مرکز مبادله ارز، اظهار کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیشبرد اهداف در کف خیابان دچار مشکل شد و مردم با این امر همراهی نکردند، دشمن به حوزه ارزی وارد شد. بعد از این تمرکز ناآرامی و فشار خارجی بر حوزه اقتصادی این بی‌ثباتی ارزی که موقت خواهد بود، رخ داد و بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نشان از دخالت روشن برخی گروه‌ها به ویژه گروه‌هایی بودند که مورد حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خارجی هستند و نهادهای مسئول ما هم در این زمینه پیگیر انجام وظایف خود هستند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در بازارهایی التهاباتی وجود دارد اما مردم هم تجاربی از اینگونه بازارها در گذشته دارند که یک بازار ملتهب می‌شود و با شکل‌گیری این تصور که سودی وجود دارد به سمت آن هجوم برده می‌شود اما بعد ضررهایی به جای می‌گذارد که سال‌ها نیازمند جبران است. بنابراین توصیه می‌کنم که مردم به این بازارها برای سرمایه‌گذاری اعتماد نکنند و به سمت سرمایه‌گذاری مولد بروند.

دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

بهادری جهرمی یادآور شد: در حوزه بنزین هم وضعیت همین است و دولت تمام تلاش خود را برای مدیریت تامین و مصرف بنزین انجام می‌دهد. از مردم می‌خواهیم که مثل همیشه همراهی خوبی در این زمینه داشته باشند تا در دوران سفرهای نوروزی نیز دچار مشکل نشویم. در این زمینه هم تاکید می‌کنم دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه برنامه‌ریزی برای تامین سوخت پایدار در ایام نوروز مورد توجه است.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *