2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اسناد لورفته: چینالیسیس از یک کاوشگر بلاک برای پیداکردن آی‌پی کاربران استفاده می‌کند

اسناد لورفته: چینالیسیس از یک کاوشگر بلاک برای پیداکردن آی‌پی کاربران استفاده می‌کند

داده‌های لورفته نشان می‌دهد که چینالیسیس از یک کاوشگر بلاک به‌عنوان ابزاری برای دریافت اطلاعات مربوط به آی‌پی کاربران و کمک به نهادهای قانونی استفاده می‌کند.

به گزارش «The Block»، به نظر می‌رسد که این اطلاعات طی نشست معرفی چینالیسیس به نهادهای قانونی ایتالیا لو رفته باشد. طبق این اطلاعات، چینالیسیس از سرویس والت‌اکسپلورر (Walletwxplorer.com) برای جمع‌آوری اطلاعاتی در ارتباط با آی‌پی کاربران بهره می‌برد.

با استفاده از این مجموعه داده‌ها، می‌توانیم به مراجع قضایی اطلاعات مفیدی در مورد آی‌پی‌های مرتبط با یک آدرس ارز دیجیتال ارائه کنیم. همچنین می‌توانیم هر آدرسی را که بخواهیم در گذشته بررسی کنیم تا دیگر آدرس‌های بیت کوین او را هم پیدا کنیم. می‌توانیم داده‌هایی از یک آدرس را که هنوز به بلاک چین چیزی مخابره نکرده است هم جمع‌آوری کنیم؛ مثلاً، اگر صاحب یک آدرس بیت کوین در قالب بخشی از یک برنامه آدم‌ربایی یا تهدید بخواهد حساب خود را چک کند، می‌توانیم رد آی‌پی او را بزنیم.

هنوز مشخص نیست که این نشست معرفی چه زمانی برگزار شده است یا چینالیسیس چه زمانی این ابزارها را توسعه داده است. گفته می‌شود که این اطلاعات از طریق اسناد پنهان تیم دارک وب پلیس امنیت اطلاعات ایتالیا به دست آمده است.

طبق اسناد لورفته، به نظر می‌رسد که این جلسه بخشی از تحقیقات پلیس در مورد برلوسکونی مارکت (Berlusconi Market) که یک بازار دارک وب ایتالیایی بود، باشد. پلیس در سال ۲۰۱۹ فعالیت این بازار را متوقف کرد. چینالیسیس از صحبت در مورد این اخبار خودداری کرده است.

با وجود این که چینالیسیس هیچ صحبتی از والت اکسپلورر نکرده است، اما این دو شرکت از طریق آلس یاندا (Ales Janda) به یکدیگر مربوط می‌شوند. یاندا سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یک توسعه‌دهنده و محقق به چینالیسیس پیوست. به‌علاوه، در پایین وب‌سایت والت اکسپلورر، تبلیغی از چینالیسیس به چشم می‌خورد. داده‌ها نشان می‌دهد که این اشاره به چینالیسیس از ابتدای سال ۲۰۱۶ در این وب‌سایت وجود دارد.

اسناد لورفته: چینالیسیس از یک کاوشگر بلاک برای پیداکردن آی‌پی کاربران استفاده می‌کند

در بخش «دربارهٔ ما» در وب‌سایت والت اکسپلورر آمده است:

پایگاه داده اسامی از سال ۲۰۱۶ به‌روز نیست (مگر در موارد بسیار نادر) که خود زمان بسیار زیادی است؛ چراکه والت اکسپلورر را در زمان بیکاری خودم ساختم. پس از آن به چینالیسیس ملحق شدم که محصولی مشابه دارد (ولی بسیار پیشرفته‌تر) و [آنجا] حقوق می‌گیرم که اسامی را کشف کنم. تا زمانی که برای این کار حقوق می‌گیرم، نمی‌توانم اسامی را به‌شکل عمومی منتشر کنم. اگر اسم‌های جدید می‌خواهید از چینالیسیس درخواست کنید.

این در حالی است که در این وب‌سایت هیچ اشاره‌ای به استفاده از قالب خدمات چینالیسیس نشده است.

چینالیسیس بزرگترین شرکت تحلیل داده در حوزه بلاک چین است و با نهادهای امنیتی و حقوقی آمریکا همکاری می‌کند. صبح امروز هم وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که برای تحریم حساب‌های صرافی روسی، از خدمات چینالیسیس استفاده می‌کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *