1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ | آیا امکان انصراف از فروش سهام عدالت وجود دارد؟

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ | آیا امکان انصراف از فروش سهام عدالت وجود دارد؟

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟ | آیا امکان انصراف از فروش سهام عدالت وجود دارد؟

“سخنگوی سهام عدالت اعلام کرد که قرار است به زودی حذف سفارش فروش سهام عدالت توسط سهامداران امکان پذیر شود.” این خبری بود که روز چهارشنبه 9 مهرماه مخابره شد، اما چرا این امکان باید اینقدر مهم باشد و آیا استفاده از آن لازم است؟ این دو سوال در کنار این که ارزش روز سهام عدالت چقدر است، سوالاتی هستند که اغلب مشمولان سهام عدالت این روزها با آن سر و کار داشته اند و در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آیا امکان انصراف از فروش سهام عدالت وجود دارد؟

از ابتدای شروع فرآیند فروش سهام عدالت بارها این سوال پرسیده شده است که آیا امکان انصراف از فروش سهام عدالت وجود دارد یا خیر. در این مورد تا الان کاری صورت نگرفته بود و مشمولانی که درخواست فروش خود را ثبت کرده بودند امکان انصراف نداشتند اما با توجه به این خبر و گفته های سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، اضافه کردن این امکان توسط این ستاد در حال بررسی است. در نتیجه در حال حاضر هنوز مشمولان سهام عدالت به این امکان دسترسی ندارند و باید منتظر اخبار جدیدتر در این حوزه بمانند.

در صورت فعال شدن این امکان مشمولانی که درخواست فروش سهام خود را ثبت کرده اند، حتی اگر کارگزار درخواست آن ها را ارسال کرده باشد می توانند از ادامه این فرآیند انصراف دهند.

بیشتر بخوانید

بررسی شرکت‌های بورسی سهام عدالت

چرا انصراف از فروش

سهام عدالت برای عده زیادی از مشمولان حکم حلال مشکلاتی را داشت که می توانستند با پول حاصل از آن گرهی از مشکلات خود باز کنند و برای برخی دیگر، یک سرمایه گذاری بود. افراد زیادی در هردوی این دسته ها بودند که با آزاد سازی سهام عدالت درخواست فروش آن را ثبت کردند و با توجه به روند فعلی فروش سهام عدالت، دیگر امکان تغییر این درخواست را ندارند. حالا با توجه اینکه بعد از شروع دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت روند بازار بورس با اصلاح همراه شده، قیمت اکثر سهام افت کرده و در نتیجه فروشندگان سهام عدالت، در صورت اجرای درخواست، به پولی کمتر از آنچه انتظار داشته اند خواهند رسید. همین موضوع باعث شده تا عده ای از این افراد به فکر لغو درخواست خود بیفتند، چرا که اعتقاد دارند قیمت های فعلی برای فروش سهام کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

ارزش سهام عدالت

در بررسی ازرش سهام عدالت توجه به این نکته ضروری است که ارزش سبد سهام عدالت، به شدت تحت تاثیر رفتار سهامی است که سهم بزرگتری از آن را در اختیار دارند و بیشترین درصد از پورتفو سهام عدالت در اختیار شرکت های فارس، فولاد فملی و شتران است که در حوزه های محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی فعال هستند. در تصویر زیر می‌توانید سهم صنایع مختلف در سبد سهام عدالت را مورد بررسی قرار دهید.

ارزش سهام عدالت
بیشتر بخوانید

آشنایی با صنایع فعال در بورس ایران

این تنوع باعث شده تا سهام عدالت رفتاری مشابه شاخص کل بورس داشته باشد و با توجه به افت نزدیک به 30 درصدی شاخص کل بورس، ارزش سهام عدالت هم نسبت به بالاترین مقادیر خود با افت حدود 30 درصدی روبرو شده است. در نتیجه‌ی این افت، ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی که در 21 تیر ماه به حدود 18.7 میلیون تومان رسیده بود، در تاریخ 12 مهرماه به 13.9 میلیون تومان رسید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *