2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارزش بازار “تاصیکو” در بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر

ارزش بازار “تاصیکو” در بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال 1401 مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با 6 هزار و 245 میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، “تاصیکو” میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در اسفندماه از خود برجای گذاشت مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در اسفندماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی “تاصیکو” بالغ‌بر 5 هزار و 702 میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با 502 میلیارد تومان بود.

ارزش بازار

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در پرتفوی بورسی در مقایسه با ماه گذشته حدود 16 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی “تاصیکو” در دوازدهمین ماه سال 1401 و دهمین ماه از سال مالی در شرکت‌های بازار سرمایه 58 هزار و 740 میلیارد تومان به ثبت رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال 1401 در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر 58 هزار و 740 میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد 927 درصدی را به همراه داشت.

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش 23 درصدی همراه بوده است؛ همچنین ارزش بازار این شرکت در اسفندماه به بالاترین سطح خود در 2 سال گذشته رسیده است. مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های ” تاصیکو” نسبت به دوره مشابه سال گذشته 22 درصد و بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی این شرکت نیز با رشد 209 درصدی نسبت به دوره مشابه، عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است.

ارزش بازار

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی “تاصیکو” مربوط به بخش «فلزات اساسی» با یک هزار و 927 میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و 811 میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی و فلزات اساسی» با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بودند و بخش «کاشی و سرامیک» با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «ملی صنایع مس ایران» با 17 هزار و 201 میلیارد تومان بود، همچنین «فولاد مبارکه اصفهان» نیز با 8 هزار و 185 میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری “تاصیکو” در شرکت‌های غیر بورسی برابر با 526 میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این دوره مربوط به «توسعه معادن پارس تامین» با 200 میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «فولاد اکسین خوزستان» با 78 میلیارد تومان بود.

“تاصیکو” با سرمایه ثبت‌شده 3 هزار و 100 میلیاردتومانی در اسفندماه، از واگذاری سهام به سود 27 میلیاردتومانی رسید.

پایان مطلب

مرجع: بورس نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *