2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اخبار گشایش‌ ارزی ترمز دلار را کشید/ سرگردانی طلا میان اونس و دلار

اخبار گشایش‌ ارزی ترمز دلار را کشید/ سرگردانی طلا میان اونس و دلار

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

اقتصادآنلاین _ پانیذ رحیمی؛ بازار طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت نوسانات بسیاری را تجربه کرد. بازار ارز تحت تاثیر بی‌خبری سیاسی از نتیجه مذاکرات وین و اخبار ضدونقیضی که در این زمینه به گوش می‌رسید میان کانال 26 و 27هزارتومان در نوسان بود اما از اواسط هفته شروع به پیشروی در کانال 27هزارتومان کرد. طلا نیز گاهی همگام با کاهش ارزش اونس پایین می‌آمد و گاهی همگام با دلار در مدار صعودی قرار می‌گرفت.

سرنوشت دلار در دست مذاکرات

به این ترتیب در بازار ارز دلار آزاد که پنجشنبه هفته گذشته معاملات را با قیمت 27 هزار و 50 تومان به پایان رساند، در انتظار نتیجه مذاکرات روند افزایشی را در پی گرفت. قیمت این اسکناس در اولین روز معاملاتی هفته دوباره به کانال 26 هزار تومان بازگشت و با قیمت 26 هزار و 950 تومان معامله شد. اما این کاهش قیمت ماندگار نبود و از روز دوشنبه، همزمان با ارائه طرح جمهوری خواهان کنگره آمریکا برای جلوگیری از حذف نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی، دلار سیر صعودی داشت به گونه‌ای که تا روز بعد به پله‌های انتهایی کانال 27 هزار تومان رسید. هرچند که اندکی بعد بنا به انتشار اخباری مبنی بر تایید حذف نام سپاه از لیست تروریستی دلار کاهش قیمتی تا نیمه‌های کانال 27 تومان را تجربه کرد. همچنین روز گذشته اخباری مبنی بر یک گشایش ارزی جدید و آزادسازی منابع ارزی ایران منتشر شد که در نزولی شدن اندک قیمت دلار موثر بود. در نهایت روز گذشته دلار آزاد معاملات این هفته را با قیمت 27هزار و 670تومان به پایان رساند و رشد 2.2درصدی را ثبت کرد.

نوسانات طلا تحت تاثیر دلار و اونس

در بازار طلا نیز به دنبال نوسانات قیمت دلار متاثر از اخبار سیاسی و ثبات و حتی گاهی کاهش اندک قیمت اونس جهانی، شاهد نوسانات قیمت‌ها بودیم. در این بین درحالی که قیمت انواع سکه با اندکی کاهش همراه بود، اما سکه امامی روندی افزایشی را در پی داشت و معاملات پنجشنبه را با قیمت 12 میلیون و 816 تومان به پایان رساند. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در هفته گذشته، 12میلیون و 500هزارتومان بود که با حدود 300هزارتومان افزایش، رشد 2.5درصدی را نشان می‌دهد.

آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه نیز 7میلیون و 253 هزارتومان بود. نیم سکه هفته دوم فروردین را با قیمت معاملاتی 7میلیون و 250هزارتومان به پایان رسانده بود که تغییر قیمت چندانی نداشته است.

همچنین ربع سکه در آخرین معاملات دیروز این سکه 4میلیون و 152 هزارتومان خرید و‌ فروش می‌شد. ربع سکه 5شنبه هفته گذشته با قیمت 4میلیون و 50هزارتومان معامله می‌شد که در این هفته کاهش 100هزارتومانی را تجربه کرده است.

هر سکه یک گرمی نیز روز گذشته 2میلیون و 501 هزارتومان معامله می‌شد در حالی که هفته گذشته 2میلیون و 450هزارتومان قیمت خورده بود که حدود 50هزارتومان کاهش داشته است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *