بازار/ ماسال یکی از زیباترین نقاط خطه شمال است که در همسایگی کوه‌های تالش قرار دارد. یکی از دلایل نام‌گذاری این منطقه، وجود کوه‌های تالش است زیرا ماسال به معنای مکانی است که در کنار کوه قرار دارد. اجاره ویلا در ماسال، یک راه عالی برای اقامت در طبیعت و لذت بردن از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی آن است. ویلایی راحت و مجهز با منظره‌هایی زیبا و فضایی خصوصی، می‌تواند نقطه شروع ماجراجویی‌های شما در این منطقه باشد. در ادامه شما را با مناطق دیدنی اطراف این شهر شگفت‌انگیز آشنا می‌کنیم.

کاوشی جذاب در طبیعت اطراف ماسال (اولسبلانگاه و شاندرمن)

ماسال یکی از مکان‌هایی است که دل کندن از آن، برای بازدید کنندگانش سخت است. این شهر یکی از بکرترین مناطقی است که طبیعت سرسبزش، هوش را از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد. در این بخش شما را با طبیعت اطراف ماسال(اولسبلانگاه و شاندرمن) آشنا می‌کنیم.

اولسبلانگاه بهشتی در ارتفاعات گیلان

اولسبلانگاه یکی از ‌ییلاقات سرسبز شمال است که به دلیل داشتن اقیانوس ابری و طبیعتی بی‌نظیر، به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. این روستای ‌ییلاقی در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار گرفته است. نام‌گذاری روستا‌های شمال، بر اساس پوشش گیاهی آن‌ها مشخص می‌شود و نام اولسبلانگاه به جهت روییدن درختان ممرز انتخاب شده است.
این روستا که در ۵۰ کیلومتری غرب رشت واقع شده است، مملو از گله‌های اسب‌های وحشی و اهلی، کلبه‌های چوبی و گاو‌هایی است که دیدن آن چشمان شما را به خود خیره می‌کند. زیبایی حیرت‌آور این روستا، زمانی آغاز می‌شود که شما غرق در ابر‌های مخملی سپید و نرم می‌شوید. یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که ممکن است در سفر به اولسبلانگاه با آن مواجه شوید، خاموشی و سکوت آرام بخش آن پس از ساعت ۱۲ شب است.
بنابراین قبل از سفر حتماً چراغ قوه را در لیست وسایل مورد نیازتان قرار دهید، تا با خاطری آسوده در این ساعت از شب، گشت و‌گذاری در این روستا داشته باشید. اقامتگاه بوم گردی، یکی دیگر از گزینه‌های بی‌نظیر اقامتی این منطقه است که شما را وارد دنیای شگرف دیگری می‌کند.

شاندرمن ‌ییلاق بهشتی ماسال

شاندرمن یکی از دهکده‌های توریستی بسیار زیباست که در فصل بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این دهکده در گذشته، جزو یکی از مناطق شاه نشین بوده است و به همین دلیل به آن شاندرمن یعنی شاه در من گفته می‌شود.
این منطقه ‌ییلاقی، مملو از مناظر دیدنی شگفت‌انگیزی مانند: غار آویشو، آبشار ویوز، دشت النزه، روستای سیاهمرد و… است که دیدن هر یک از آن‌ها شما را حیرت‌زده خواهد کرد. شما می‌توانید با رزرو سوئیت در شاندرمن، از تمام جا‌های جذاب آن دیدن نمایید.
هر دو این مناطق برای اجاره ویلا شمال خیلی مناسب هستند و در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارند.

معرفی بهترین ‌ییلاقات و جنگل‌های ماسال

زندگی در ‌ییلاقات ماسال، آرزوی همه گردشگرانی است که به آن سفر می‌کنند. شما در این ‌ییلاقات، با صدای زنگوله گله گوسفندان از خواب بیدار می‌شوید و پس از نوشیدن یک لیوان شیر تازه، از فراز بلندترین صخره‌ها به تماشای طلوع آفتاب می‌نشینید. در این بخش شما را با دو مورد از بهترین ‌ییلاقات و جنگل‌های ماسال آشنا می‌کنیم:

ییلاق اسپی دشت
ییلاق اسپی دشت، یک جواهر طبیعی در مجموعه ‌ییلاق‌های ماسال است که در طول سال با چشم‌انداز‌های خیره‌کننده‌اش، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. نام‌گذاری این ‌ییلاق، به دلیل حضور اسب‌های وحشی در دشت‌ها انتخاب شده است. مشاهده اسب‌های آزاد و سرزنده در این طبیعت بکر، زیبایی منحصربه‌فردی را به ‌ییلاق اسپی دشت می‌بخشد.
جنگل گیسوم
یکی از متفاوت‌ترین جا‌های دیدنی ماسال، جنگل گیسوم است که یک طرف آن به دریا می‌رسد. نام این جنگل برگرفته از نزدیک‌ترین روستایی است که محلی‌ها به آن گسم می‌گویند؛ اما به دلیل آن که تلفظش برای همه راحت‌تر باشد، آن را گیسوم نامیدند.
شما با سفر به این جنگل، باید نظاره‌گر تمام گونه‌های گیاهی و حیوانی آن باشید. با وارد شدن به جنگل گیسوم، می‌توانید این گونه‌ها را مشاهده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم تنها به این جنگل وارد نشوید؛ زیرا گونه‌های حیوانی وحشی مانند پلنگ، گرگ و خرس قهوه‌ای پذیرای شما خواهند بود.
آب و هوای بی‌نظیر ماسال
ماسال شهری است که در طول سال با داشتن آب و هوای معتدل و خوشایند، مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این منطقه با تأثیر دریای خزر و قرار گرفتن در نزدیکی کوهستان‌های البرز، دارای آب و هوایی مرطوب و معتدل است. آب و هوا در تابستان ماسال، خنک و دارای درجه حرارتی بین 25-20 درجه سانتیگراد است.
بهار و پاییز نیز با آب و هوای دلپذیر خود، زمانی مناسب برای بازدید از مناطق دیدنی ماسال است. در زمستان، درجه حرارت پایین‌تری ثبت می‌شود و ممکن است بارش برف نیز رخ دهد؛ اما با همه این‌ها، ماسال همچنان جذابیت خاص خود را حفظ می‌کند.

اگر می‌خواهید از آب و هوای خنک این منطقه لذت ببرید، اجاره ویلا در ماسال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اقامت در ویلا‌های جنگلی و کنار رودخانه‌ای می‌تواند لحظات بسیار نابی را برای شما به ارمغان بیاورد، همچنین می توانید با اجاره ویلا استخردار در این مناطق اقامتی متفاوت و به یاد ماندنی را تجربه کنید.