خسارت مشترکان برق کی پرداخت میشود؟
تجارت نیوز/ مشترکانی که در جریان نوسانات برق لوازم خانگیشان آسیب دیده است، هنوز نتوانستهاند خسارت خود را از شرکت برق بگیرند.
وزارت نیرو و شرکت توانیر اعلام کرده بودند برای جبران خسارت قطع برق تا سقف ۱۲ میلیون تومان خسارت میدهند و مردم برای ثبت شکایات باید به سامانه بیمه توانیر و اپلیکیشن برق من مراجعه کنند اما سامانه بیمه توانیر دچار اختلال است و در روز، چندباری از کار میافتد.
اختلالات سایت به دلیل آپدیت سامانه بوده و به زودی برطرف میشود.
البته برخی از مخاطبان تجارتنیوز هم میگویند که علاوه بر اختلالات سایت، روند ثبتنام و ثبت شکایت در این دو سامانه سخت و پیچیده است. برخی دیگر هم گفته بودند که روند رسیدگی به شکایتها طول میکشد.
توانیر در پاسخ به زمان پرداخت خسارت آسیب به وسایل برقی مشترکان میگوید که بیمههای طرف قرارداد این شرکت یعنی بیمه دی و کوثر در پرداخت خسارت مشترکان تعلل میکنند و به محض ایفای تعهدات، خسارات مشترکان پرداخت میشود.
شرکت توانیر، اعلام کرده است مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی شرکت توانیر در بخش بیمه مشترکان و یا نرمافزار برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.
سامانه bime.tavanir.org.ir و اپلیکیشن برق من، دو راه ارتباطی مشترکان با شرکت توانیر برای دریافت خسارات ناشی از قطعی برق است.