پاسخ سایپا به نحوه تولید محصولات جدید با امکان مجوز استانداردهای اروپا

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از بورس پرس،
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا برای ایجاد تنوع و توسعه در محصولات، طراحی یک مگاپلتفرم را در دستور کار قرار داد و از آن دو پلتفرم SP1 و SP0 را بدست آورد که محصولات کلاسهای C و B را پوشش میدهند. طراحی این مگاپلتفرم به گونهای است که بیش از 70 درصد دو پلتفرم مشتق شده با یکدیگر مشترک هستند و این امر باعث می شود محصولات تولیدی روی این دو پلتفرم قدرت تنوع و تغییرات لازم را داشته باشند.
شاهین نخستین محصول روی این مگاپلتفرم است که با پروژه SP100 تولید شده و به زودی وارد بازار خواهد شد. علاوه بر این مدل کراساوور این محصول نیز به تازگی رونمایی شده و در سال 1400 به بازار عرضه خواهد شد. این پلتفرم بر اساس استانداردهای روز بینالمللی، استانداردهای ملی و با هدف صادرات به کشورهای منطقه، طبق استاندارد GIS طراحی و توسعه داده شده است.
همچنین به منظور بالا بردن سطحکیفی این خودرو از استانداردهای کیفی خودروسازان اروپایی در طراحی و توسعه خودرو استفاده شده و برای افزایش سطح استانداردهای کیفی در زنجیره تامین قطعات نیز دورههای آموزشی جاریسازی این استانداردها برای قطعهسازان در حال برگزاری است. از جمله گمانهزنیها و اشتباهات صورت گرفته در تحلیلهای اخیر، تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا است. بدیهی است مشابهت ظاهری و ابعادی دو خودرو دلیلی بر یکی بودن پلتفرم آنها نیست. لذا مگاپلتفرم SP بصورت اختصاصی و ویژه محصولات جدید سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا طراحی شده و توسعه یافته است.
در بخش قوای محرکه نیز موتورهای طراحی شده صرفاً به محصولات این پلتفرم اختصاص داشته و براساس نیاز آنها بوده و توان مورد نیاز را ایجاد خواهند کرد و شائبه غیرواقعی و جهت دار استفاده از موتور هر محصول دیگر مثل پراید یا تیبا یا … در این محصولات، برداشتهای نادرست و نتیجهگیریهای اشتباه رسانهای است چرا که موتور یک بار اختراع شده و در صنعت خودروسازی مرسوم است که موتورهای دارای قابلیت را با تغییرات لازم روی محصولات مختلف استفاده میکنند. موتور TU شرکت پژو سیتروئن نمونهای از این دست بشمار میرود.
اکنون موتور توربو شارژ M15TC با توان 108 اسب بخار و 8 سوپاپ با گیربکس دستی جدید به عنوان اولین قوای محرکه محصولات جدید سایپا در نظر گرفته شده است. این موتور در شرکت مگاموتور سایپا بطور کامل طراحی و توسعه یافته و آزمایش های نهایی آن در حوزه عملکرد موتور و آلایندگی به پایان رسیده است. برای موتور سایپا، گیربکس جدیدی نیز طراحی شده و در مرحله تولید قرار گرفته است.
در گام بعدی قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک برای اینپلتفرم پیشبینی شده که مراحل توسعه آن روی خودرو در دست انجام است و در مدلهای آینده به بازار معرفی خواهد شد.
بازنشر گسترده برخی گزارشهای جهتدار و تحلیلهای نادرست و نیز آغاز تخریبهای گسترده توسط برخی رسانههای بیگانه و اروپایی، نشان از عدم رضایت و ناراحتی تحریمکنندگان صنعت خودرو از معرفی محصولات جدید، پیشرفتهای صنعت خودرو ایران و گروه سایپا در دوران تحریم و فشار حداکثری و نیز بیانگر مسیر درست خوداتکایی ملی است. در روزهای آتی، اطلاعات دیگری پیرامون محصولات جدید سایپا منتشر خواهد شد.
تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir
برگرفته از سیگنــال