2024/04/17

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

عوامل فاندامنتال، تکنیکال و درون‌زنجیره‌ای مرتبط با اتریوم عمدتاً نشان از کاهش احتمالی قیمت این ارز دیجیتال در هفته‌های پیش رو دارند. آن‌طور که از الگوهای نموداری پیداست، هدف بعدی اتریوم می‌تواند ۲۵ درصد پایین‌تر از سطوح فعلی باشد.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم بیش از نیمی از ارزش دلاری خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است. این ارز دیجیتال ارزش خود در برابر بیت کوین را هم از دست داده و در حال حاضر به‌دلایل مختلفی زیر محدوده ۲,۰۰۰ دلار باقی مانده است.

علاوه بر این، داده‌های موجود نشان می‌دهند که قیمت اتریوم در ماه ژوئن (خرداد) ممکن است به‌خاطر عوامل دیگری که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم، بیش از پیش کاهش یابد.

صندوق‌های اتریوم بخش زیادی از سرمایه خود را از دست داده‌اند

گزارش‌های کوین شیرز (CoinShares) در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵۰ میلیون دلار را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم خارج کرده‌اند.

این در حالی است که خالص جریان ورودی و خروجی صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتریوم نبوده است. برای مثال در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاران حدود ۳۶۹ میلیون دلار را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین اضافه کرده‌اند.

در عین حال، صندوق پروتکل‌های بلاک چینی لایه اول سولانا و کاردانو که رقبای اتریوم محسوب می‌شوند، به‌ترتیب ۱۰۴ و ۹ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرده‌اند.

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

سرمایه برداشت‌شده از صندوق‌های مبتنی بر اتریوم نشان می‌دهد که لونا و UST (توکن‌های وابسته به اکوسیستم تِرا) با سقوط اخیر خود علاقه سرمایه‌گذاران به بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را کاهش داده‌اند.

تحلیلگرانی که پیش‌بینی کرده‌اند روند اتریوم در آینده صعودی است، اکثراً پیش‌بینی‌های‌شان را بر اساس رونق بازار دیفای انجام داده‌اند؛ زیرا بلاک چین اتریوم میزبان اکثر برنامه‌های این بخش است. گفتنی است که تا ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، ارزش کل سرمایه قفل‌شده برنامه‌های مبتنی بر اتریوم ۶۸.۷۱ میلیارد دلار بوده است که تقریباً ۶۵ درصد از ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بخش دیفای را تشکیل می‌دهد.

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

با این حال، ارزش کل سرمایه قفل‌شده اتریوم نشان می‌دهد که بخش زیادی از استخرهای دیفای اتریوم با خروج سرمایه مواجه شده‌اند. گفتنی است که ارزش کل سرمایه قفل‌شده در استخرهای مذکور در ۹ مه (۱۹ خرداد) و تا قبل از سقوط لونا کلاسیک و UST کلاسیک در محدوده ۱۰۰ میلیارد دلار بود.

طبق گفته‌های ایلان سولوت (Ilan Solot)، یکی از سهام‌داران تاگوس کپیتال (Tagus Capital)، ریسک‌های مربوط به وضعیت کلان اقتصاد که از سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا نشأت می‌گیرد و همچنین چشم‌انداز محتاطانه‌ای که نسبت به بخش دیفای شکل گرفته است، باعث می‌شود روند اتریوم در ماه ژوئن (خرداد) همچنان نزولی باشد.

سولوت به فایننشال تایمز (Financial Times) گفته است:

اگر فدرال رزرو به سیاست‌های انقباضی خود ادامه دهد، جهان همچنان در رکود باشد و مردم همچنان مجبور باشند ۴.۵ دلار به‌ازای هر گالن گاز بپردازند، پول کمتری برای سرمایه‌گذاری در دیفای یا شرکت در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین خواهند داشت.

اتریوم شرایط تکنیکال خوبی ندارد

روند معاملاتی اتریوم در ماه مه (اردیبهشت) نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال احتمالاً در آینده همچنان نزولی خواهد بود.

اتریوم در محدوده‌ای در نوسان است که یک خط حمایت افقی و یک خط مقاومت نزولی آن را ایجاد کرده‌ است. این الگو تقریباً شبیه به «مثلث نزولی» است که نوعی الگوی تداومی نزولی محسوب می‌شود.

بر اساس قواعد تحلیل تکنیکال، شکل‌گیری این الگو به این صورت است که ابتدا قیمت به‌طور کامل به زیر حمایت الگو سقوط کرده و سپس به اندازه حداکثر ارتفاع مثلث، کاهش می‌یابد؛ درست مثل چیزی که در تصویر زیر نشان داده شده است.

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

اگر اتریوم به زیر خط روند حمایتی پایین مثلث نزولی سقوط کند، ممکن است در ماه ژوئن (خرداد) به قیمت ۱,۳۵۰ دلار برسد. گفتنی است که این سطح حدود ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی اتریوم است.

موجودی اتریوم صرافی‌ها در حال افزایش است

داده‌های وب‌سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که تعداد کل اتریوم‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال ز شروع ماه مه (اردیبهشت) ۵۵۰,۴۵۹ واحد افزایش یافته است.

بنا بر این داده‌ها، از زمان آغاز سقوط ناگهانی تِرا، تقریباً ۹۵۰ میلیون دلار اتریوم به کیف پول‌های موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال واریز شده است.

۳ دلیل برای سقوط ۲۵ درصدی اتریوم در یک ماه آینده

معمولاً معامله‌گران زمانی توکن‌های خود را وارد صرافی‌ها می‌کنند که می‌خواهند آنها را با سایر دارایی‌ها معامله کنند. در نتیجه، اگر روند نزولی ماه‌های اخیر موجودی اتریوم صرافی‌ها تغییر کند و صعودی شود، فشار فروش آن احتمالاً افزایش می‌یابد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *