1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

۳ ارز دیجیتال که می‌توانند پس از به‌روزرسانی اتریوم بیشتر از اتر رشد کنند

۳ ارز دیجیتال که می‌توانند پس از به‌روزرسانی اتریوم بیشتر از اتر رشد کنند

۳ ارز دیجیتال که می‌توانند پس از به‌روزرسانی اتریوم بیشتر از اتر رشد کنند

این تنها توکن خود شبکه اتریوم نیست که از مهاجرت این شبکه به الگوریتم اثبات سهام (PoS) سود می‌برد. در ادامه ۳ ارز دیجیتال دیگر را که پس از به‌روزرسانی مرج (Merge) حتی ممکن است از لحاظ قیمت عملکرد بهتری از خود توکن اتریوم نیز داشته باشند، معرفی می‌کنیم.

به گزارش کوین تلگراف، پس از سال‌ها انتظار، سرانجام اتریوم آماده شد تا به یک بلاک چین تمام عیار اثبات سهام تبدیل شود.

اتریوم نزدیک‌تر از همیشه به به‌روزرسانی مِرج

اتریوم این شبکه میزبان قراردادهای هوشمند پیشرو، در ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) شبکه گرلی (Goerli) را به عنوان آخرین شبکه آزمایشی از ۳ شبکه آزمایشی عمومی خود تکمیل کرد. بنابراین انتظار نمی‌رود که برای به‌روزرسانی اتریوم شاهد تاخیر دیگری باشیم و احتمالاً سرانجام در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور)‌ شاهد راه‌اندازی شبکه با الگوریتم اجماع جدید باشیم.

پس از به‌روزرسانی موفق گرلی، قیمت اتریوم با جهشی ۵ درصدی به حدود ۱,۹۵۰ دلار رسیده که این سطح از قیمت، بالاترین قیمت اتریوم ظرف بیش از دو ماه گذشته است. در همین حین، برخی دیگر از ارزهای دیجیتال که از این به‌روزرسانی سود می‌برند نیز روند صعودی قیمت خود را آغاز کرده و حتی برخی از آنان عملکرد قیمتی بهتری نسبت به خود توکن اتریوم کسب کرد‌ه‌اند.

۳ ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری بعد از بروزرسانی اتریوم

آیا در پایان ماه سپتامبر (مهر ماه) این توکن‌ها از لحاظ قیمتی عملکرد بهتری نسبت به توکن اتریوم رقم خواهند زد؟ بیاید دقیق‌تر نگاه کنیم.

لیدو دائو (LDO)

به‌روزرسانی مرج، خیل عظیم ماینرهای اتریوم را با تعدادی اعتبارسنج‌ که تنها باید ۳۲ اتریوم به عنوان یک ذخیره اقتصادی داشته باشند، جایگزین می‌کند. همین شرط فرصت خیلی خوبی در اختیار واسطه‌ها قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به پلتفرم‌های اشاره کرد که اتریوم سهامدارانی که بودجه کافی ندارند را گرفته و سود ناشی از اعتبارسنجی را بین آنان تقسیم می‌کنند. لیدو دائو یکی از همین نوع پروژه‌هاست.

از نظر میزان سرمایه‌ای که در قرارداد هوشمند مرج به عنوان ذخیره قفل شده است، لیدو دائو پیشروترین سرویس سهامداری محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که ۴.۱۵ میلیون اتریوم در این قرارداد هوشمند موسوم به اتریوم ۲ ریخته شده است که صرافی کوین بیس (Coinbase) با ذخیره ۱.۵۵ میلیون اتریوم مشتریانش در این قرارداد، پیشتاز محسوب می‌شود.

۳ ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری بعد از بروزرسانی اتریوم

اگر به‌روزرسانی مرج موفق باشد،‌ تقاضا برای استفاده از خدمات لیدو دائو نیز افزایش پیدا می‌کند

بدین ترتیب قیمت لیدو دائو (LDO) که ارزش آن بین ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) تا زمان انتشار اخباری مبنی بر احتمال مهاجرت اتریوم به الگوریتم اثبات سهام، در حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته بود، باز هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

۳ ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری بعد از بروزرسانی اتریوم

بنابراین لیدو دائو یکی از ارزهای دیجیتالی است که می‌تواند بیشترین سود را از انتقال موفقیت آمیز اتریوم به الگوریتم اثبات سهام کسب کند.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک یکی دیگر از دارایی‌هایی است که در هفته‌های اخیر توجه طرفداران افزایش قیمت یا به اطلاح گاوهای این بازار را به خود جلب کرده است. دلیل این توجه در درجه اول پتانسیل این ارز برای استخراج‌کنندگانی است که از شبکه اتریوم خارج می‌شوند.

از آنجایی که اتریوم کلاسیک از سال ۲۰۱۶ و طی هاردفورکی بحث برانگیز مسیرش از زنجیره اصلی جدا شد، تقریباً تمام ویژگی‌های فنی شبکه فعلی اتریوم مبتنی بر اثبات کار (PoW Ethereum) را داراست و بنابراین پناهگاهی امن برای استخراج‌کنندگان اتریوم محسوب می‌شود.

مانند لیدو دائو که درباره آن توضیح دادیم، قیمت اتریوم کلاسیک نیز از زمان اعلام خبر به‌روزرسانی مرج در ۱۴ ژوئیه (‌۲۳ تیر)، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. بنابراین احتمال ادامه پیدا کردن روند صعودی آن در آینده و پس از به‌روزرسانی موفق احتمالی بالا خواهد بود.

۳ ارز دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری بعد از بروزرسانی اتریوم

اُپتیمیسم (Optimism)

اپتیمیسم یک سرویس رول آپ (rollup service) برای اتریوم است. به عبارت دیگر، وظیفه اپتیمیسم جمع آوری انبوه داده‌های برون زنجیره‌ای (off-chain) در دسته‌هایی مشخص (batches) و برگرداندن نتایج به شبکه اصلی اتریوم بعد از تایید الگوریتم اجماع است.

همچنین بخوانید:‌ پس از راه‌ندازی اتریوم ۲.۰، چه بلایی سر شبکه‌های لایه دوم خواهد آمد؟

همچنین اپتیمسیم یکی از شبکه‌های لایه ۲ محسوب شده که پس از به‌روزرسانی مرج از نقشه راه رول آپ محور (Rollup-Centric) اتریوم بهره خواهد برد. جالب توجه است که قیمت توکن حاکمیتی شبکه اپتیمیسم از زمان اعلام خبر تاریخ انتشار به‌روزرسانی مرج تاکنون چیزی حدود ۵۰ درصد رشد یافته است.

چشم‌اندازی که اتریوم برای استقرار اپتیمیسم در شبکه خود پس از به‌روزرسانی مرج داده است، می‌تواند یک کاتالیزور برای روند صعودی قیمت این ارز دیجیتال به حساب آید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *