سایت ارزی (Arzee)/ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در هشت ماه گذشته صادرات به ۱۵ کشور همسایه ۵۰ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد این کشورها زمینه خوبی برای تحقق این مهم هستند.

علیرضا رزم حسینی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته صادرات به ۱۵ کشور همسایه ۵۰ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد این کشورها زمینه خوبی برای تحقق این مهم هستند. در این فرآیند در ماه‌های آینده و تا پایان سال هم افزایش صادرات را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از رانت خواری و واردات در مقابل صادرات نکته کلیدی و مورد مطالبه فعالان اقتصادی در نشست امروز بوده است.

وی ادامه داد: تفویض اختیار به ستاد تنظیم بازار استان‌ها و استانداران برای نظارت و کنترل بیشتر قیمت‌ها در بازار داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: البته ریشه گرانی‌ها مربوط به ارز و محدودیت‌هاست از این رو ما به دنبال افزایش کالا در بازار ایران هستیم.

رزم حسینی گفت: در بحث خودرو و فولاد باید نوعی مدیریت صورت گیرد تا قیمت‌ها متعادل شود فاصله بین مصرف کننده و تولید کننده باید کاهش یابد تا پای دلالان از این موضوع حذف شود.

وی اضافه کرد: در راستای جهش تولید و سرمایه در گردش ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب و در شورای پول و اعتبار برای سرمایه در گردش مصوب شد و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت و معدن در هشت ماه گذشته رشد خوبی داشت، گفت: در ۱۷ قلم صنعتی رشد داشته ایم که امیدواریم با کمک فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و تولیدکنندگان ثروت کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم.