2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

گزارش: السالوادور در پی عرضه استیبل کوین مخصوص خود است

گزارش: السالوادور در پی عرضه استیبل کوین مخصوص خود است

گزارش‌های تازه از السالوادور حاکی از آن است که این کشور به‌دنبال عرضه یک استیبل کوین به نام کولون دلار (Colon Dollar) است. شایان ذکر است که مقامات این کشور هنوز این خبر را رد یا تأیید نکرده‌اند.

به گزارش کوین دسک، و به نقل از گزارشی که جمعه شب روزنامه دیجیتال ال فارو (El Faro) منتشر کرده است، دولت السالوادور قصد دارد یک ارز دیجیتال بومی راه‌اندازی کند که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن برای دریافت خدمات استفاده کنند. روزنامه ال فارو در آمریکای لاتین منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه ال فارو، ابراهیم و یوسف ابوکیله، برادران رئیس جمهور السالوادور، به سرمایه‌گذاران بالقوه گفته‌اند که این ارز دیجیتال که در حال حاضر با نام کولون دلار (Colon Dollar) از آن یاد می شود، تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. گزارش مذکور به ویدیوهایی اشاره دارد که برادران رئیس‌ جمهور در حال صحبت در خصوص این پیشنهاد با سرمایه‌گذاران هستند.

بر اساس این گزارش و بر اساس اسنادی که ال فارو به دست آورده است، این افراد گفته‌اند که نماینده رئیس‌ جمهور هستند. این خبر هفته‌ها پس از آن منتشر شده است که دولت این کشورِ واقع در آمریکای لاتین قاطعانه قانون بیت کوین را که از سوی رئیس‌ جمهور پیشنهاد شده بود تصویب کرد. بر اساس این قانون با این ارز دیجیتال به‌عنوان پول رایج قانونی برخورد می‌شود و از همه کسب‌و‌کارها خواسته شده که تا ماه سپتامبر (شهریور) آن را در ازای کالا و خدمات بپذیرند.

یک سخنگوی دولتی السالوادور به ال فارو گفته است که این طرح کنار گذاشته شده، اما این روزنامه با استناد به منابع ناشناس گفته است که این طرح‌ها در حال انجام است.

بر اساس این گزارش نمایندگان رئیس جمهور در زمان‌های مختلف با نمایندگان کاردانو، الگورند و ویزگرید (WhizGrid) ملاقات کرده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *