1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

کنفرانس تکنوبلاک؛ امضای تفاهم‌نامه بین ایران و روسیه در زمینه بلاک چین

کنفرانس تکنوبلاک؛ امضای تفاهم‌نامه بین ایران و روسیه در زمینه بلاک چین

کنفرانس تکنوبلاک؛ امضای تفاهم‌نامه بین ایران و روسیه در زمینه بلاک چین

کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک که نخستین همایش در حوزه بلاکچین و رمزارزها بود، روز پنجشنبه تاریخ ۱۳ مرداد با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کشورهای روسیه و ترکیه، در تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هدف از برگزاری این همایش، توسعه همکاری‌های بین کشورها در حوزه اقتصاد دیجیتال عنوان شده است و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص بین ایران و روسیه امضا شد.

حسین خسروپور، رییس گروه اقتصاد دیجیتال مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، در پایان کنفرانس تکنوبلاک در خصوص دستاورد این همایش بین روسیه و ایران توضیح داد:

در رابطه با مذاکراتی که انجام شده، هیئت‌هایی که به ایران آمدند، در سه سر فصل توانستند مذاکراتی را با بخش‌های مختلف کشور داشته باشند. در رابطه با موضوعات همکاری ایران با روسیه، جلساتی را با حضور وزارتخانه‌های مختلف و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری داشتیم که عمدتاً به تفاهم‌های اولیه رسیده و روند دستیابی به یک تفاهم‌نامه کامل شکل گرفته است.

خسروپور با اشاره به اینکه دومین جلسات پیرو درخواست‌ انجمن‌های دو کشور برگزار شد خاطرنشان کرد:

همکاری‌های صنفی بین ایران و روسیه قرار است پیگیری شود و در این بین بازدید از شرکت‌های فعال در ایران نیز انجام شد که در سه سرفصل می‌توان این مذاکرات را خلاصه کرد.

وی در توضیح سر فصل اولی که در خصوص آن به تفاهم رسیده شده، اذعان داشت:

اولین توافق در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد دیجیتال کشور است که نمایندگان روسیه تمایل نشان داشتند در ایران در حوزه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی انجام دهند که در ماه‌های آتی خبرهای خوشی در خصوص جذب سرمایه خواهیم داشت.

رییس گروه اقتصاد دیجیتال مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در خصوص سرفصل دومی که ایران و روسیه به توافق رسیدند گفت:

در رابطه با سرفصل راه‌اندازی پلتفرم‌های مشترک بین دو کشور، با توجه به ظرفیت‌هایی که ایران و روسیه در حوزه اقتصاد دیجیتال، رمزارز و تجارت الکترونیک دارند، قرار است پلتفرم‌هایی را در دست راه‌اندازی مشترک داشته باشند که این بحث‌های اولیه به پایلوت‌های اولیه‌ای منجر شده و امیدواریم هر چه زودتر آغاز شود.

خسروپور در خصوص توسعه کسب و کار استارتاپ‌ها در روسیه توضیح داد:

بر اساس بازدیدی که این هیئت‌ها داشتند و توانمندی‌ شرکت‌های کشور، پیشنهادهایی اعم از اینکه این استارتاپ‌ها بتوانند در کشور روسیه بازار خود را توسعه دهند ارائه شد که نمایندگان روس هم نسبت به این موضوع علاقه نشان دادند.

وی افزود:

در پایان هم بر اساس مذاکراتی که انجام شد، به یک تفاهمی رسیدیم که موافقت‌نامه‌ای به عنوان پیش‌نویس اتحادیه انجمن‌های اقتصاد دیجیتال بین‌المللی ایجاد شود که تا کنون کشورهای ایران و روسیه به عنوان هیئت مؤسس، این اتحادیه را تشکیل می‌دهند.

خسروپور در مورد رویداد بعدی کنفرانس تکنوبلاک اظهار کرد:

بر اساس پیشنهادی که هیئت روسیه داشت، قرار است حدود یک ماه بعد رویدادی را در رابطه با موضوع تکنوبلاک در روسیه داشته باشیم که در آن کشورهایی از جمله ایران، هند، ترکیه و چین شرکت خواهند کرد تا بتوانیم یک توافق همه جانبه و مهمی را در حوزه اقتصاد دیجیتال کشورها شاهد باشیم.

وی در پایان گفت:

امیدواریم این توافقی که به‌عنوان پیش‌نویس امضا شده، با قوت مناسبی توسط بخش‌های خصوصی دو کشور پیگیری شود و بتوانیم بر اساس مفاهم‌نامه‌ای که شکل گرفته، یک اکوسیستم جامع در منطقه و حتی در بین‌الملل از بین شرکت‌های فعال این کشورها ایجاد کنیم.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *